وقت‌کشی اروپا، تعاملات اقتصادی ایران را دچار مشکل کرده است
کد خبر: 3774371
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

وقت‌کشی اروپا، تعاملات اقتصادی ایران را دچار مشکل کرده است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه سلطانیه گفت: بعد از بازگشت تحریم‌ها منافع ایران از توافق هسته‌ای به صفر رسیده و اروپا نیز در هفت ماه گذشته وقت کشی کرده است.

وقت‌کشی اروپا، تعاملات اقتصادی ایران را دچار مشکل کرده است
به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه امروز سلطانیه اظهار کرد: بعد از عهدشکنی آمریکا و بازگشت تحریم‌ها منافع ایران از توافق هسته‌ای به صفر رسیده و اروپا نیز در هفت ماه گذشته وقت کشی کرده است. حضور شرکت‌های خارجی در ایران و روابط بانکی ایران برای تعاملات اقتصادی دچار چالش شده و اروپا هم عملا هیچ کاری نکرده است.
وی با بیان اینکه برای حل این مشکلات اروپا بحث کانال ویژه مالی را مطرح کرده تا ایران از این طریق بتواند نفت خود را بفروشد و ظاهرا قرار است در این هفته انجام شود، تصریح کرد: اروپا بعد از تعلل هفت ماهه برای ایجاد کانال ویژه مالی، تجارت مشروع را مطرح می کند که مبهم است.
حسینی‌نسب با طرح این سؤال که تجارت مشروع چیست و ظاهرا برای وقت کشی بیشتر است، افزود: تجارت مشروع اگر به این معناست که ایران باید در راستای تحریم‌های آمریکا عمل کند و تجارت ایران با تحریم‌های آمریکا تضاد نداشته باشد، این مطلوب نیست و این همان است که مقام معظم رهبری هشدار داده بودند که اروپا قابل اعتماد نیست.
امام جمعه سلطانیه یکی از عیوب اروپا را دنباله‌روی از آمریکا در مواقع حساس دانست و گفت: کانال ویژه مالی زمانی مطلوب خواهد بود که ایران بیشتر از آنچه که آمریکا برای خرید نفت ایران معافیت صادر کرده نفت خام بفروشد، کانال ویژه مالی اروپا باید طوری باشد که تحریم‌های آمریکا را دور بزند.
وی با بیان اینکه عده‌ای برای رسیدن به قدرت دست به هر کاری می‌زنند و در این راه اقدام به تخریب هر نهادی می‌کنند، تصریح کرد: عده‌ای با طرح شبهات به دنبال سؤال و پاسخ نیستند و چه بسا پاسخ را هم می‌دانند ولی می‌خواهند اصل نظام را که در راس آن ولایت فقیه است، ناکارآمد نشان دهند و مبانی اعتقادی مردم را تضعیف کنند، در حالی که همه می‌دانند که هر کس باید در حیطه مسئولیت خود پاسخگو باشند.
انتهای پیام
captcha