اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری بانوان دارالقرآن امام علی(ع) برگزار شد
کد خبر: 3774380
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴

اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری بانوان دارالقرآن امام علی(ع) برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات خواهران دارالقرآن امام علی(ع) با حضور حافظان و قاریان قرآن کریم در بیت مرحوم علامه طباطبایی و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار شد.

اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات خواهران دارالقرآن امام علی(ع) برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، در ابتدای این مراسم زهرا خلیلی، نفر اول مسابقات حفظ کل قرآن کریم در بخش کمتر از ۱۶ سال(رتبه چهارم مسابقات قرآن کشور امارات) آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و سپس مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) به سخنرانی پرداخت و ویژگی های منحصر به فرد این مسابقات را بیان کرد.  

این مسابقات که با حضور بیش از پنج هزار شرکت کننده به مدت یک هفته در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد با این تعداد شرکت کننده به عنوان رکورد و شاهکاری در کشور به ثبت رسیده است.

آيت الله هاشم حسینی بوشهری نائب رئیس جامعه مدرسین و امام جمعه قم نیز در سخنرانی مفصل و قرایی به اهمیت و جایگاه حافظان قرآنی اشاره و نکاتی را یادآور شد.

در این مراسم امل مطوری به نیابت موسسه قرآنی بصائر در حرم امام حسین گفت: ما در این مسابقات شاهد حضور قاریانی بودیم که از شهرها و شکورهای مختلف به قم آمدند و از آِنایی با آنان خرسند شدیم.

وی گفت: بابت مهمان نوازی و دعوت شما از صمیم قلب از آقای انصاری موسس و بانی دارالقرآن و مرتضی نجفی قدسی تشکر می کنیم ان شاءالله همکاری بیشتری را در این راستا شاهد باشیم.

پرچم امام حسین(ع) از دست آیت الله حسینی بوشهری تقدیم آقای نجفی قدسی مدیر و مسئول دارالقران امام علی شد.

حنانه خلفی حافظ و نخبه ۱۲ ساله قرآن کریم نیز در این مراسم برنامه قرآنی متنوعی را اجرا و به روش های مختلفی قرآن را تلاوت کرد. معصومه آقاخوانی علیشاهی نماینده مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

در بخش ویژه این مراسم هم از مسن ترین شرکت کننده به نام نجبا حنایی از جهرم استان فارس و یسنا کریمی به عنوان کوچکترین شرکت کننده این مسابقات از استان قزوین وخادمان این مسابقات شامل زهرا مظاهری، ناهید مشرفیان، مشهدی محمد و عامری و از گروه فنی و مهندسی شامل مهندس محمد باقر محمدی، نوید محمدی، حجت اسماعیل بیگی، جواد عرفانی، روح الله شفیعی و همچنین امیرحسین جعفری، ناصر صیایی، محمد مظاهری، مجتبی شیرعلی، علی طالبی، سعید افشاری، مرتضی قیاسی و حمید قاجار با سنگ های متبرک قبر امام حسین(ع) هدیه عتبات عالیات تقدیم شد.

در پایان مراسم هم عکس دسته جمعی متسابقین به همراه پرچم گنبد سیدالشهدا گرفته شد همچنین یادآوری می شود که گزارشی از این مراسم شنبه ۱۰ صبح از شبکه قرآن و معارف اسلامی پخش خواهد شد.

انتهای پیام

captcha