خیانت در امانت نزد هر ملتی محکوم است
کد خبر: 3774567
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
امام جمعه زابل:

خیانت در امانت نزد هر ملتی محکوم است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا با اشاره به حادثه دلخراش آتش‌سوزی در یکی از مدارس پیش‌دبستانی زاهدان، اظهار کرد: خیانت در امانت نزد هر ملتی محکوم است؛ مسئولان بدانند، این عزیزان امانت‌های مردم در مدت حضور در محل تحصیل هستند، بعد از زمان تحصیل باید امانت را سالم تحویل دهید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، 30 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان پس از سفارش به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی، گفت: حادثه دلخراش آتش‌سوزی در یکی از مدارس پیش‌دبستانی زاهدان که چهار دختر معصوم در آتش سوختند را به خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم. مسئولان بدانند، این عزیزان امانت‌های مردم در مدت حضور در محل تحصیل هستند، بعد از زمان تحصیل باید امانت را سالم تحویل دهید. خیانت در امانت در نزد هر ملتی محکوم است.
وی از اقدام اخیر شبکه استانی هامون به جهت انعکاس برنامه فرهنگی، دینی، موسوم به طرح «شهید محسن حججی» و طرحی که امید کتاب‌خوانی را در مناطق محروم زنده کرده و مورد توجه اکثریت علاقه‌مندان به مطالعه قرار گرفته است، تشکر کرد.
امام جمعه زابل خطاب به کسانی که راه پیشرفت جامعه اسلامی را در گرو ارتباط با شیطان بزرگ جست‌وجو می‌کنند، گفت: افرادی که پیشرفت را در بوسیدن دست آمریکا و استکبار می‌بینند و می‌گویند ما چاره‌ای نداریم و باید دست‌بوس آمریکا باشیم، و با زبان بی‌زبانی ادعا می‌کنند، خدای جهان آمریکاست، بدانند هر زمان که مسئولان ما بر پایه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب حرکت کردند، موفق بودیم و هر زمان از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفتیم، در همان جا زمین خوردیم.
حجت‌الاسلام‌ کیخا با اشاره به طرح‌های بزرگ و نیمه‌کاره رها شده، در سطح منطقه، گفت: یکی از موانع پیشرفت منطقه سیستان، سوء مدیریت و یا مدیریت‌های مثبت ولی ناپایدار و همچنین ضعف استفاده بهینه از استعدادهای درخشان و بالقوه منطقه سیستان است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل از تفکر زشت طایفه‌گرایی به‌عنوان یکی دیگر از عوامل عدم پیشرفت در منطقه یاد کرد و گفت: فامیل‌بازی و طایفه‌گرایی بلای خانمان‌سوز منطقه ما شده است در حالی که در انتخاب باید شایسته‌سالاری معیار باشد.
خطیب جمعه زابل با اشاره به فرمایشات گو‌هربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای بی‌اطلاعی و ناآشنایی مردم نسبت به حقوق شهروندی خویش، افزود: یکی دیگر از عوامل عدم پیشرفت منطقه ما عدم توجه مردم به حقوق خودشان و در واقع عدم مطالبه‌گری است؛ در حالی که رهبر عزیز ما فرموده‌اند که همه مطالبه‌گر باشند مخصوصا جوان‌ها.
حجت‌الاسلام کیخا با سفارش به وحدت و برادری و حمایت از مطالبه‌گران واقعی جامعه، تصریح کرد: در سایه وحدت و دوری از هوای نفس و همراهی با کسانی که مطالبات مردم را بیان می‌کنند و هیچ قصدی جز بیان حرف مردم و خدمت به آنها ندارند، نظر مساعد مسئولان مملکت بهتر به منطقه جلب می‌شود، چون به درخواست‌های مردمی که متحد و منسجم باشند، توجه بیشتری می‌شود.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha