گردهمایی علمای شیعه و سنی در مراسم قرآنی کراچی
کد خبر: 3774772
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

گردهمایی علمای شیعه و سنی در مراسم قرآنی کراچی

گروه بین‌الملل ـ مسابقه حُسن تلاوت قرآن کریم به همت خانه فرهنگ ایران در کراچی پاکستان برگزار و طی مراسمی با حضور علمای شیعه و سنی از نفرات برگزیده تجلیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مسابقه «حُسن تلاوت قرآن کریم» با حضور محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی، شاه فیروزالدّین رحمانی و مقبول احمد، از علمای سرشناس اهل تسنن، حجت‌الاسلام محمد صادق جعفری، رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین کراچی، زاهد لطیف، رئیس مؤسسه آموزشی علوم قرآنی منهاج‌القرآن در کراچی، محمد طیب، رئیس مؤسسه آموزشی منهاج‌القرآن و حافظ رحمت الله و امتیاز علی، دو داور معروف و فعال قرآنی برگزار شد.

مولانا شاه فیروز الدین رحمانی در سخنانی، گفت: مسلمانان جهان طی قرن‌ها به دلیل دسیسه‌های استکباری، گرفتار تفرقه و اختلافات گوناگون بودند تا این که خداوند متعال نعمت بزرگی را به شکل حضرت امام خمینی(ره) به امت مسلمان قرن حاضر اعطاء کرد که با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود اختلافات بین شیعه و اهل تسنن را به اندازه چشمگیری کاهش داد.

این عالم اهل سنت افزود: مسابقات قرآنی، همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی ـ تحقیقی و برنامه‌های دیگر مهم فرهنگی و دینی که توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار می‌شود نیز در واقع ادامه مجاهدت فکری و معنوی حضرت امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به برکات و ثمرات معنوی قرآن گفت: تنها نسخه نجات و موفقیت امت مسلمان در هر زمان و هر منطقه، قرآن و رمز پیروزی دنیوی و اخروی و اصل دین، اطاعت از فرمایشات خداوند و الگو قرار دادن سیره پاک پیامبر گرانقدر اسلام(ص) است.

باقری، مسئول خانه فرهنگ کشورمان درباره فضایل و بهره‌مندی از علوم قرآنی از منظر آیات قرآن کریم، احادیث نبوی و ائمه معصومین(ع) مطالبی را بیان کرد.

در ادامه این مراسم، محمد سعد بن رحمت الله از حوزه علمیه قمرالاسلام، محمد عمر بن محمد شریف از همین حوزه علمیه و عارف حسین از حوزه علمیه دانشگاه امام خمینی(ره) به عنوان نفرات برگزیده مسابقه حُسن تلاوت قرآن مجید اعلام شدند.

انتهای پیام

captcha