مدرسه «امامزاده جمال» قم، رتبه اول مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن را کسب کرد
کد خبر: 3774829
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

مدرسه «امامزاده جمال» قم، رتبه اول مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن را کسب کرد

گروه فعالیت‎های قرآنی ـ مدیر مدرسه شبانه‎روزی حفظ قرآن امامزاده جمال بیان کرد: این مرکز در بین ۱۳ مدرسه حفظ شبانه‎روزی قرآن کریم رتبه اول را داراست.

مدرسه شبانه‎روزی حفظ قرآن قم رتبه اول را در کشور داردحمیدرضا لیمویی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن کریم اداره کل اوقاف استان قم در امامزاده شاه جمال اولین مرکزی بود که در این زمینه در قم تأسیس شد.

وی افزود: در سال 96-97 که سال اول تأسیس این مرکز بود 17 نفر از حافظان در این دوره آموزشی ثبت نام کردند که کار حفظ آنها امسال به پایان رسید و در مدت یک سال با برنامه ریزی منظم و کار شبانه روزی حافظ کل قرآن کریم شدند.

وی تصریح کرد: ثبت نام دوره دوم یعنی سال آموزشی 97-98  نیز از تیرماه امسال آغاز شد که 120 نفر در این دوره ثبت نام کردند و پس از انجام مصاحبه اولیه و استعداد سنجی 60 نفر به دور بعد راه یافتند.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امامزاده جمال(ع) گفت: پس از ثبت نام اولیه 60 نفر برای دو ماه مرداد و شهریور وارد فاز آزمایشی شدند که پس از انجام مرحله اولیه 20 نفر وارد دوره اصلی شدند و کار رسمی حفظ را ادامه دادند.

وی یادآورشد: هم اکنون 5 ماه از فعالیت این گروه در عرصه حفظ می گذرد که خوشبختانه کل برنامه‏‌ها طبق روال پیش می‎رود و تا کنون 14 جز قرآن را از حفظ دارند؛ با انجام فرایند کار، امید داریم که تا خردادماه سال آینده نیز حافظان 30 جز قرآن را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت 13 مرکز شابنه روزی حفظ قرآن کریم در سطح کشور مدرسه شبانه‌روزی امامزاده جمال به عنوان رتبه اول این مدارس در سطح کشور انتخاب شده است.

لیمویی بیان کرد: حافظان در این طرح به شکل کامل و شبانه روزی در این مرکز حضور دارند و تنها فقط 28 صفر و عاشورا را در ایام مناسبتی تعطیل هستند؛ از دیگر سوی هر دوماه نیز 5 مرخصی برای قرآن‌آموزان لحاظ شده است.

وی گفت: در حال حاضر سه استاد که جزو اساتید ممتاز حفظ قرآن هستند کار آموزش حافظان را به عهده دارند که در مجموع هر استاد با هفت نفر کار می‎کند.

انتهای پیام

captcha