تنها ۲۸ درصد کل بودجه فرهنگی در اختیار فرهنگ و ارشاد است
کد خبر: 3774962
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

تنها ۲۸ درصد کل بودجه فرهنگی در اختیار فرهنگ و ارشاد است

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در حالی که تنها ٢٨ درصد از کل بودجه فرهنگی در اختیار فرهنگ و ارشاد است، تمام انتظارات این حوزه به سوی ما روانه می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس امروز، 2 دی‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی سروستان گفت:‌ حوزه فرهنگ و هنر بسیار حساس است و در حالی که تنها ٢٨ درصد از کل بودجه فرهنگی در اختیار فرهنگ و ارشاد است، تمام انتظارات این حوزه به سوی ما روانه می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که برخی به آن اشاره کردند بحث ساخت مجتمع فرهنگی  ـ هنری سروستان است که تاکنون ٤٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هم‌اکنون منتظریم تا بحث ساخت و سپس فعالیت فرهنگی و هنری آن را به بخش خصوصی واگذار كنیم لذا از همه خیرین می‌خواهیم تا در این امر فرهنگی ما را یاری دهند.
سهرابی با دعوت از مردم و مسئولین سروستان جهت نامزدی برای پایتختی کتاب و شهر دوستدار کتاب گفت: یکی از موارد مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث کتاب و کتابخوانی است و اگر همه مسئولان و مردم دست به دست هم بدهند تا به عنوان شهر دوستدار کتاب یا پایتخت کتاب نام خود را ثبت کنند، مسلماً‌ امکانات بسیاری در این حوزه برای آنان فراهم خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس ضمن خوانش سرفصل‌های ١٥ گانه فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور، تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از پارلمان‌های کاملاً‌ رسمی،‌ قانونی و مهم است که مصوبات آن حکم قانون را دارد و لازم‌الاجراست و به همین دلیل باید به امضای فرماندار برسد.
انتهای پیام

captcha