انحلال اتحادیه مدغم قرآنی فارس شایعه‌ای بیش نیست
کد خبر: 3775066
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

انحلال اتحادیه مدغم قرآنی فارس شایعه‌ای بیش نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: ابلاغیه‌ای برای انحلال اتحادیه مدغم قرآنی این استان وجود ندارد. لذا خبر انحلال این اتحادیه شایعه‌ای بیش نیست.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اینكه اتحادیه مدغم قرآنی این استان منحل شده است، گفت: ابلاغیه‌ای برای انحلال اتحادیه مدغم قرآنی این استان وجود ندارد. لذا خبر انحلال این اتحادیه شایعه‌ای بیش نیست.

صدور مجوز مؤسسات قرآنی ‌
وی افزود: طبق جلسه چهل و دوم شورای توسعه فرهنگ قرآنی كه در تهران برگزار شد، مصوب شد كه مؤسسات قرآنی جدیدی كه می‌خواهند به فرایند ثبت ورود پیدا كنند از هر دو دستگاه می‌توانند مجوز جداگانه بگیرند یعنی هر كدام از این دستگاه‌ها مجاز هستند كه این كار را انجام دهند و افراد می‌توانند انتخاب كنند از طریق سازمان تبلیغات اسلامی یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مؤسسه خود را به ثبت برساند.
موسوی اظهار کرد: افرادی كه پرونده آن‌ها هم‌اكنون در جریان است به شكل فعلی انجام می‌شود، یعنی هیئت نظارت هر دو دستگاه تبلیغات اسلامی و ارشاد برای صدور مجوز همكاری دارند.

تلاش شورای توسعه
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: در همین جلسه مصوبه دیگری هم تصویب شد كه نشست‌های دیگری در شورای توسعه برگزار شود؛ مبنی بر اینكه تلاش شود تا اتحادیه‌های مدغم استان‌ها حفظ شوند و تشكل‌های مردمی در شهرستان‌ها و استان‌ها چندین تشكل نباشد.
وی با بیان اینكه این مسئله در جلسات بعدی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بحث و بررسی خواهد شد، گفت: با این تفاسیر تاكنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر انحلال اتحادیه مدغم وجود ندارد.

اتحادیه‌های استانی تمایل به ادغام دارند
موسوی همچنین یادآور شد كه طبق اخباری كه از اتحادیه‌های مدغم استان‌ها به گوش می‌رسد، این اتحادیه‌ها عموماً تمایل دارند كه بعد از سال‌ها اختلاف،‌ این ادغام و انسجام حفظ شود. لذا موضع‌گیری استان‌ها هم حفظ ادغام است.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در عین حال تأكید كرد كه مسئولان باید به خواسته‌های تشكل‌های قرآنی نیز توجه كنند و در شرایط فعلی كه مؤسسات قرآنی بعد از سال‌ها اختلاف به سرانجامی رسیده‌اند و متحد شده‌اند، خواسته‌شان این است كه ادغام و اتحاد حفظ شود. پس باید به این خواسته آن‌ها توجه ویژه کرد.
انتهای پیام

captcha