اهدای جوایز مسابقه کتابخوانی «کلام وحی» در پاکستان
کد خبر: 3775395
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

اهدای جوایز مسابقه کتابخوانی «کلام وحی» در پاکستان

برندگان مسابقه كتابخوانی «كلام وحی» خانه فرهنگ كشورمان در كویته پاكستان با حضور در كتابخانه این خانه فرهنگ، طی مراسمی رسمی جوایز خود را دریافت كردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در راستای آشنایی دانش‌آموزان مدارس جمهوری اسلامی ایران در کویته پاكستان، با همکاری وابستگی فرهنگی ایران و مدیریت مجتمع مدارس ایرانی شهر كویته، گروهی متشكل از 35 دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقه کتابخوانی «کلام وحی» به همراه امیر حسنی، مدیر مجتمع مدارس و تعدادی از معلمان و مدیران مدارس از دو منطقه هزاره تاون و علمدار، در محل خانه فرهنگ حضور یافتند و با فعالیت‌های آن آشنا شدند.

در این بازدید كوروش عقدائی، مسئول خانه فرهنگ كشورمان با بیان سخنانی با اشاره به سابقه تأسیس نمایندگی فرهنگی ایران در کویته اظهار كرد: خانه فرهنگ ایران با سابقه بیش از 60 سال حضور در کویته، به منظور آشنایی و ترویج زبان، هنر و فرهنگ ایران تأسیس شده و از آن زمان تاکنون برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را برگزار كرده است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت های درون خانه فرهنگ ایران، گفت: این فعالیت‌ها در دو بخش آموزش و بخش کتابخانه متمرکز شده است. خود کتابخانه از دو قسمت تشکیل شده: بخش سمعی و بصری و بخش کتاب. در بخش سمعی و بصری، فیلم‌ها، سخنرانی‌ها و موسیقی‌های سنتی ایران در معرض استفاده مخاطبان قرار گرفته است و در بخش کتاب، صدها عنوان کتاب با موضوعات مختلف معارف اسلامی ـ فقهی، داستان، ادبیات كهن، تاریخ و ... قرار دارد.

عقدایی ادامه داد: در بخش آموزش نیز کلاس‌های آموزش زبان فارسی و خطاطی برقرار است که روزانه میزبان هنرآموزان از گروه‌های سنی و شغلی مختلفی از کودک تا میانسال و دانش‌آموز تا وکیل و مهندس است.

در ادامه این برنامه به منتخبان مسابقه کتابخوانی «کلام وحی» که به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و با حمایت مؤسسه بین‌المللی نور مبین برگزار شده بود، جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

captcha