مشارکت 24 گروه در جشن کلیسای محل ولادت مسیح
کد خبر: 3775397
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

مشارکت 24 گروه در جشن کلیسای محل ولادت مسیح

گروه بین‌الملل ـ جشن میلاد حضرت مسیح در کلیسای مهد(محل تولد حضرت مسیح) با حضور 24 گروه بین‌المللی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر «بیت لحم» واقع در کرانه باختری برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ ممانعت‌ها و کارشکنی‌های اسرائیل نتوانست مانع حضور هزاران مسیحی از سراسر جهان  در جشن میلاد حضرت مسیح در بیت‌ لحم شود.

این مراسم شب گذشته (سوم د‌‌ی ماه) با حضور 24 هیئت بین‌المللی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد.

 
شهردار بیت‌لحم در این باره تصریح کرد: این جشن حامل پیامی به رژیم اشغالگر اسرائیل است که ما می‌توانیم زندگی کرده و جشن بگیریم.
 

جشن میلاد حضرت مسیح در ترکیه

برپایی جشن میلاد مسیح در بیت لحم

مسیحیان استان‌های ختای، استانبول، إزمیر و مرسین ترکیه نیز شب گذشته با برپایی جشن و سرور میلاد حضرت مسیح  را گرامی داشتند.

«جان دیلوللر»، رهبر معنوی کلیسای ارتودکس شهر انطاکیه، به همراه کشیش «دمیتری دوغوم» برپا کنندگان مراسم «قداس» در ایالت ختای بودند. این مراسم با حضور «محمد غوزل منصور» و «عصمت طوق دمیر» دو تن از نمایندگان پارلمان ترکیه برگزار شد.

کلیسای ارتدوکس شهر اسکندرون در استان ختای، کلیسای کشیش انطوان در استانبول، بیت سیدة مریم در استان ازمیر، دو کلیسای ارتدوکس و کاتولیک در استان مرسین نیز شاهد برگزاری جشن و سرور به مناسبت میلاد حضرت مسیح بودند. مراسم قداس با قرائت دعاهایی به زبان‌های انگلیسی، لهستانی و ایتالیایی و با مشارکت گردشگران کشورهای مختلف برگزار شد.

انتهای پیام

captcha