29 نفر در حمله انتحاری به کابل کشته شدند
کد خبر: 3775431
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

29 نفر در حمله انتحاری به کابل کشته شدند

گروه بین‌الملل ــ بر اثر حمله انتحاری به یک ساختمان دولتی در کابل 29 نفر کشته و 23 نفر مجروح شدند.

حمله انتحاری به کابلبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، اعلام کرد: بر اثر حمله انتحاری به یک ساختمان دولتی در کابل و درگیری پس از آن، 29 نفر که اغلب آنها کارمند دولت بودند کشته و 23 نفر مجروح شدند.

وی در ادامه گفت: پس از انفجار خودرو حامل بمب از سوی عامل انتحاری، صد‌ها فرد مسلح وارد این ساختمان شدند و کارمندان را هدف حمله قرار دادند. پلیس برای نجات کارمندان وارد ساختمان شده است و تاکنون سه نفر از مهاجمان کشته شده‌اند.

به گفته شاهدان عینی نیز بخشی از این ساختمان شعله‌ور و در هنگام درگیری پلیس با مهاجمان، 5 بار صدای انفجار شنیده شد. هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در همین راستا خبرگزاری «صدای افغان» نوشته است: در حمله تروریستی که در نزدیکی وزارت کار افغانستان روی داد 48 نفر از افراد پلیس و ملکی (یکی از اقوام افغانستان) کشته و مجروح شده‌اند. مهاجمان انتحاری در منطقه شانزدهم شهر کابل بعد از انفجار یک موتور وارد ساختمان اداره ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و بازماندگان شهدا شدند و چندین ساعت با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، در این باره اظهار کرد: تعداد شهدا و مجروحان در حال تغییر است. این منطقه کاملاً پاکسازی شده و گروه بررسی واقعه به محل رسیده و در حال بررسی اتاق‌هاست. تاکنون بیش از 350 نفر از طرف نیروهای امنیتی از این ساختمان نجات داده شده‌اند.

یادآور می‌شود اخیراً یک مین مغناطیسی نیز در نزدیکی منزل یکی از نامزدهای مجلس نمایندگان افغانستان در بخش بگرامی، واقع در مرکز کابل، پایتخت افغانستان، منفجر شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha