جشنواره نقاشی «پیامبر رحمت» در حیدرآباد پاكستان
کد خبر: 3775482
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
ایران برگزار کرد؛

جشنواره نقاشی «پیامبر رحمت» در حیدرآباد پاكستان

گروه بین‌الملل ـ به همت خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد پاكستان و با همكاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشنواره نقاشی «پیامبر رحمت» در حیدرآباد برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ جشنواره «پیامبر رحمت» در سه بخش داوری آثار، نمایشگاه و كارگاه (اجرای دمو) برگزار شد. در مرحله اول این جشنواره، هیأت داوران متشکل از نادر مهذب‌نیا، استاد ایرانی و نیز مالک چنا، بنده علی، حسین چاندیو، علی عباس، کاشف و نادر جمالی، اساتید دپارتمان هنرهای زیبای دانشگاه‌های سند و مهران پاكستان، با بررسی 50 اثر حاضر در جشنواره، تعداد 6 اثر را به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی كردند.

مرحله دوم جشنواره شامل افتتاح نمایشگاه و بازدید علاقمندان از آثار ارائه شده در جشنواره بود. در این مرحله بیش از 50 اثر توسط 30 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سند، مهران و هنرجویان خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد در دو رشته «نقاشی» و «نقاشی‌خط» به نمایش گذاشته شده بود.

در مرحله سوم نادر مهذب‌نیا، استاد نقاشی و نگارگری كشورمان با اجرای كارگاه زنده، تکنیک‌های ناب هنر ایرانی را در خلق یک اثر زیبای هنری از شمایل پیامبر اکرم(ص) به نمایش گذاشت. این بخش از جشنواره هم همچون نمایش آثار هنرمندان، مورد استقابل گسترده علاقمندان قرار گرفت؛ به گونه‌ای که در طول دو ساعت اجرای دمو، تقریباً تمامی علاقمندان به ویژه اساتید دپارتمان هنرهای زیبا دانشگاه‌های مهران و سند در محل كارگاه حاضر بوده و با دقت نظاره‌گر تکنیک‌های مهذب‌نیا بودند.

پایان‌بخش روز اول جشنواره، اهدای جوایز نفرات برگزیده بود که از سوی مسئول خانه فرهنگ كشورمان و هیأت داوران انجام شد.

احمد عبداله‌پور، مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد با بیان سخنانی درباره برگزاری این جشنواره، گفت: استقبال مردم از این نمایشگاه به حدی بود که سالن نمایشگاه و حیاط خانه فرهنگ ایران مملو از جمعیت بود؛ به ویژه هنگام اجرای كارگاه استاد مهذب‌نیا، بسیاری از دانشجویان و هنرجویان با تصویربرداری و پخش آنلاین دموی در حال اجرا، فصای نمایشگاه و اجرای استاد را در صفحات مجازی منتشر كردند.

گفتنی است، شمایل نقاشی آبرنگ پیامبر اکرم(ص) که نادر مهذب‌نیا در جریان جشنواره نقاشی «پیامبر رحمت» خلق کرده بود، توسط مسئول خانه فرهنگ كشورمان به امام بارگاه ابوتراب ـ یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های شهر حیدرآباد پاكستان با قدمتی بیش از یک قرن ـ اهدا شد.

انتهای پیام

captcha