وجود ۲۵ حافظ کل قرآن در قائم‌شهر
کد خبر: 3775507
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

وجود ۲۵ حافظ کل قرآن در قائم‌شهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش قائمشهر از وجود ۲۵ حافظ کل قرآن در دارالقرآن امیرالمؤمنین(ع) این شهر خبر داد.

وجود 25 حافظ کل قرآن کربم در قائم‌شهر
حسین عموزاده، مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش قائم‌شهر‌ در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به اینکه دارالقرآن آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد، اظهر کرد: آموزش‌های قرآنی در رشته‌های؛ حفظ، قرائت، مداحی، احکام، تفسیر، مفاهیم و نهج‌البلاغه به صورت تخصصی و عمومی در این دارالقرآن در حال انجام هست.
وی افزود: به طور متوسط هر ترم حدود ۵۰۰ نفر دانش‌آموز و علاقه‌مندان به حوزه قرآنی به این دارالقرآن مراجعه می‌کنند و بعد از تقسیم‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها آموزش آن‌ها آغاز شده و در هر ترم در ۲۰ جلسه برگزار شده و به دانش‌آموزان گواهی مربوطه داده می‌شود.
مدیر دارالقرآن قائم‌شهر اظهار کرد: دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ یک گروه آموزش عمومی و یک گروه دیگر آموزش حرفه‌ای و تخصصی که در حوزه تخصصی در گرایش حفظ ۲۵ نفر دانش‌آموز تقریبا حافظ کل قرآن هستند و مطمئناً این تعداد به زودی بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در هفته قرآن امسال با حضور در خانه‌های چهره‌های قرآنی از این نخبگان تجلیل می‌شود، اظهار کرد: مسابقات در دو گروه کتبی شامل؛ ارائه گزارش‌ها، کنفرانس‌ها، مفاهیم و ترجمه‌ها، تفسیر و صحیفیه سجادیه و در گروه آوایی در رشته‌هایی همچون؛ قرائت، حفظ، ترتیل، احکام، اذان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان برتر شهرستانی جهت آمادگی برای مسابقات استانی دوره‌های تخصصی برگزار می‌‌شود، اظهار کرد: در بخش ترتیل متقاضی زیاد بود ولی در بخش تحقیق و حفظ متقاضی زیادی نداشتیم. احساس می‌کنم در مدارس مانور تبلیغاتی برای شرکت بیشتر دانش‌آموزان در زمینه فعالیت‌های قرآنی کم است.
انتهای پیام
captcha