ایجاد محدودیت برای اقامه نماز در اوتارپرادش هند
کد خبر: 3775583
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

ایجاد محدودیت برای اقامه نماز در اوتارپرادش هند

گروه بین‌الملل –پلیس منطقه نویدا (Noida) در ایالت اوتارپردش هند به ادارات و شرکت‌های این منطقه دستور داد ممنوعیت اقامه نماز جمعه در فضاهای باز مانند پارک‌ها را به کارکنان مسلمان خود ابلاغ کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از فری پرس کشمیر؛ پلیس ایالت در هشداری به ادارات و شرکت‌ها از آنها خواسته است دستور ممنوعیت اقامه نماز جمعه در فضاهای باز مانند پارک‌ها را به کارکنان خود ابلاغ کنند.
 
در هشدار پلیس آمده است شرکت‌ها در صورت تخطی از این دستور، مسئول خواهند بود.

پلیس با این استدلال که اقامه نماز در فضای باز می‌تواند نظم عمومی را بر هم بزند از این تصمیم دفاع کرده است. پانکاج رای (Pankaj Rai) یکی از مقامات پلیس می‌گوید: ما پس از دریافت چندین مورد شکایت از تعداد زیاد کسانی که در فضاهای باز عمومی نماز می‌خوانند و به ویژه شرکت‌کنندگان در نماز جمعه این دستور را صادر کرده‌ایم. از آنجا که بیشتر نمازگزاران، کارمندان شرکت‌های اطراف هستند، این دستور به این مراکز ابلاغ شد. ما از آنها خواستیم که نماز خود را در جاهایی مانند مسجد جامع، زیارتگاه‌ها یا جاهای سرپوشیده داخل کارخانه‌ها و شرکت‌ها بخوانند.

این بیانیه در شرایطی صادر شده است که چند روز پیش در چند نقطه در ایالت هاریانا (Haryana) گروه‌های ملی‌گرای افراطی هندو در برگزاری نماز جمعه اختلال ایجاد کردند.
انتهای پیام
captcha