حماسه ۹ دی؛ بیداری دوباره ملت ایران مقابل استکبار داخلی و خارجی
کد خبر: 3775768
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

حماسه ۹ دی؛ بیداری دوباره ملت ایران مقابل استکبار داخلی و خارجی

گروه سیاست و اقتصاد ـ یک فعال فرهنگی اظهار کرد: حماسه ۹ دی تثبیت مقبولیت نظام جمهوری اسلامی توسط ملت بزرگ ایران و بیداری دوباره ملت ایران ‌مقابل استکبار خارجی و مزدوران و خودفروختگان داخلی بود.

پرده‌برداری از لایحه‌ دو قلو در سال 81 تا حضور ضلع چهارم در فتنه سال 88

حجت‌الاسلام علی مراد کیانی، فعال فرهنگی در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در بدو خلقت جامعه بشری همواره دو جبهه حق و باطل با هم در حال مبارزه بوده‌اند، انبیاء، اولیاء الهی و بندگان صالح و مؤمن در یک جبهه و کفار، مشرکان، مستکبران و فتنه‌انگیزان در جبهه باطل بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه جدال بین حق و باطل هیچ‌گاه پایانی ندارد، افزود: حتی در زمان ظهور حضرت حجت(عج) جبهه باطل در قالب لشکر سفیانی و ... ‌مقابل لشکر امام عصر(عج) می‌ایستند و در منطقه بیداء در زمین فرو می‌روند و این خود از حقانیت لشکر اسلام به فرماندهی حضرت ولیعصر(عج) و از علائم ظهور است.
کیانی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جبهه حق با محوریت جمهوری اسلامی با رهبری، رهبر فرزانه نظام حضرت آیت‌الله خمینی(ره) شکل گرفت و در مقابل جبهه باطل با محوریت صهیونیسم، استکبار و ایادی خود فروخته آنها‌ ایستاد.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه شاهد چهلمین سال مبارزه این دو جبهه هستیم، گفت: جبهه باطل در این مدت چهل ساله همواره درصدد توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که ثمرات آن توطئه‌ها حوادث تلخ و ناگواری برای ملت ایران و ملت‌های مستضعف همسو با این انقلاب بوده که نمونه‌های بارز آن افغانستان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و... است.
وی بیان کرد: نقشه‌های شوم دشمن را در بدو پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به تحرکات تجزیه طلبانه گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان، آذربایجان، خوزستان، گنبد و هشت سال جنگ تحمیلی نظام استکبار از طریق حزب بعثی عراق علیه ملت ایران و پس از آن تحریم‌های اقتصادی کشور‌های استکباری، حوادث کوی دانشگاه، فتنه عظیم سال ۸۸ و به تبع آن تحریم‌های فلج‌کننده نظام سلطه که به درخواست فتنه‌گران بر کشور تحمیل شد و سالهاست دود آن به چشم ملت ایران می‌رود و فتنه دی‌ماه سال 96 اشاره کرد.

پشت پرده را‎ه‌اندازی فتنه 88
کیانی ابراز کرد: یکی از فتنه‌هایی که خطر آن کمتر از فتنه 88 نبود فتنه خروج از حاکمیت جبهه اصلاحات در دولت خاتمی بود که در پی آن در 8 شهریورماه سال 81 از لایحه‌ای دوقلویی پرده برداشت، لایحه نخست، «لایحه‌ اصلاح قانون انتخابات مجلس» و دیگر لایحه‌ «تبیین حدود وظایف و اختیارات رئیس جمهور» بود، پشت پرده این دولایحه دو طیف تندروی اصلاح‌طلب، یعنی مجاهدان و مشارکت بودند.
وی اضافه کرد: لایحه اصلاح قانون انتخابات حدود یک هفته پس از ارائه، به مجلس ششم رفت و طبق آیین‌نامه مجلس، برای بررسی تخصصی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فرستاده شد، کمیسیون امنیت ملی به ریاست محسن میردامادی در اقدامی کم‌نظیر این لایحه مهم را تنها طی چند دقیقه و بدون طرح نظرات موافق و مخالف تصویب کرد.
این فعال فرهنگی بیان کرد: اصلاح‌طلبان معتقد بودند که با تصویب این دولایحه دیگر هیچ‌گاه قدرت را از دست نخواهند داد، یکی از این لوایح افزایش قدرت و اختیارات رئیس جمهور و به تعبیر بهتر کاهش اختیارات ولی فقیه بود و لایحه‌ دوم به تعبیری حذف نظارت استصوابی و زمینه‌سازی ورود افراد معاند و ضد انقلاب به مجلس شورای اسلامی بود، با تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس و عدم تأیید آن توسط شورای نگهبان، دولت و مجلس، اصلاحات طرح خروج از حاکمیت را مطرح کردند.
کیانی اظهار کرد: به تبع اصلاحات طرح خروج از حاکمیت، بیش از 130 نماینده در مجلس تحصن و تعداد زیادی از وزرا، معاونان وزرا، استانداران، فرمانداران و دیگر مسئولان به صورت هماهنگ استعفاء یا تهدید به استعفا کردند، تا از این طریق نظام را تا مرحله پرتگاه برسانند اما یکبار دیگر تدابیر مقام معظم رهبری این ئوطئه را خنثی نمود.

قیام 9 دی پایان خط فتنه 88 بود
این فعال فرهنگی افزود: سر انجام اصحاب فتنه در سال 88 با آشوب‌های خیابانی درصدد از بین بردن اصل نظام جمهوری اسلامی و اسلام بودند حتی حرمت عاشورا و امام حسین(ع) را رعایت نکرده و ماهیت پلید خود را به نمایش گذاشتند و عزاداران سید‌الشهدا(ع) را به خاک و خون کشیدند.
حجت‌الاسلام کیانی عنوان کرد: قیام 9 دی پایان خط فتنه 88 بود که هفت ماه کشور را با بحران روبرو کرد، این فتنه را می‌توان به جنگ احزاب در عصر رسول اکرم(ص) تشبیه کرد چنانچه در جنگ احزاب یک مثلث شوم با هدف از بین بردن حکومت نو بنیان رسول‌الله شکل گرفت.
وی گفت: یک ضلع این مثلث، یهودیان بنی‌نضیر بودند که پس از شکست از مسلمانان به سرزمین‌های خیبر هجرت کرده بودند، ضلع دیگر آن مشرکین مکه که دشمن محوری مسلمانان بودند و ضلع سوم که نقش ستون پنجمی و پیاده نظام داخلی را ایفا کرد قبیله یهود بنی قریظه یا هم پیمان مسلمانان، بود که متأسفانه در بزنگاه پیمان را شکسته و با مشرکین و یهود بنی‌نضیر هم پیمان شدند.
این فعال فرهنگی ادامه داد: در فتنه 88 مثلث شومی که شکل گرفته بود پیچیده‌تر از مثلث جنگ احزاب بود، اتاق فکرهای نظام سلطه در یک ضلع به‌عنوان طراح سفارتخانه‌های کشورهای غربی در تهران، ضلع دیگر به‌عنوان حامی، هدایتگر و ایجاد فضای بین‌المللی علیه نظام و ضلع سوم، منافقین بعنوان یک ضلع جا مانده بودند که کشور را به لب پرتگاه بردند.

‌فتنه‌ای پیچیده‌تر از جنگ احزاب
‌کیانی اظهار کرد: مهمترین تفاوت فتنه 88 با جنگ احزاب علاوه بر پیچیده بودن این فتنه، حضور حامیان قوی در صحنه یا همان «غول رسانه‌ای» بود که شاید بتوان از آن به عنوان ضلع چهارم این فتنه یاد کرد.
وی افزود: سران فتنه روزی در مصادره قدرت این کشور جلوس کرده و خود را به بنیان گزار نظام حضرت امام خمینی(ره) نسبت می‌دادند، یکی خود را نماینده امام و دیگری نخست وزیر امام معرفی می‌کرد و همین موضوع، امر را برای برخی افراد مشتبه کرده بود تا اینکه ماهیت فتنه‌گران با حرمت‌شکنی در روز عاشورا و هتک حرمت به عزای امام حسین(ع)، برای دیگران آشکار شد و در حماسه به یاد ماندنی 9 دی طومار اصحاب فتنه به دست ملت جمع شد.
این فعال سیاسی گفت: قیام خروشان ملت ولایتمدار ایران درحماسه ۹ دی سال ۸۸، عملا پاسخ دندان شکنی به فتنه‌گران داخلی و حامیان خارجی آنها بود، قیام 9 دی آبی بر روی شعله‌های آتش فتنه‌انگیزان بود که لهیب آن می‌توانست تمام آرمان‌های خمینی کبیر را از بین ببرد اما غافل از آنکه چراغی که ایزد بر فروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد.
کیانی گفت: قیام ۹ دی، حرکتی بود که مردم با غیرت ایران به ویژه مردم شریف و دیندار تهران و سراسر کشور، نقشه دو دهه گذشته استکبار جهانی به رهبری امریکایی‌ها را خنثی کرد، حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
این فعال فرهنگی اضافه کرد: حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردم ایران بود است که تا آخر پای اصول و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند، حماسه 9 دی تثبیت مقبولیت نظام جمهوری اسلامی توسط ملت بزرگ ایران بود، حماسه 9 دی بیداری دوباره ملت ایران در مقابل استکبار خارجی و مزدوران و خود فروختگان داخلی بود.
انتهای پیام

captcha