رسانه‌ها در انعکاس مسائل جامعه با ادبیات نقد تاثیرگذار وارد عمل شود
کد خبر: 3775869
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

رسانه‌ها در انعکاس مسائل جامعه با ادبیات نقد تاثیرگذار وارد عمل شود

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از رسانه‌های استان خواست منعکس کننده واقعیت‌ها و مسائل جامعه باشند و یادآور شد: رسانه باید دغدغه مشکلات روز جامعه را داشته باشد و در انعکاس این مسائل با ادبیات نقد تاثیرگذار وارد عمل شود.

رسانه‌ها در انعکاس مسائل جامعه با ادبیات نقد تاثیرگذار وارد عمل شود

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه گذشته، چهارم دی ماه در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان در سنندج اظهار کرد: متاسفانه با وجود داشتن پیشینه و فرهنگ غنی مردم کردستان، ثبت و ضبط آثار در بیشتر حوزه‌ها مغفول مانده و بیشتر امور به صورت شفاهی انجام شده است و بر همین اساس لازم است با انجام کارهای پژوهشی و کار کارشناسانه تاریخ مدون استان تدوین شود.
وی افزود: در اهدافی کلان، تدوین و تهیه دایره المعارف فرهنگ و هنر کردستان در دستور کار است و در همین راستا برگزاری جشنواره ها و ویژه برنامه های با موضوعات مختلف در سطح استان پیش‌بینی شده است.
قلعه‌شاخانی، از برگزاری پنج جشنواره با محوریت فرهنگ و هنر بومی و کردی خبر داد و افزود: برگزاری نخستین جشنواره فیلم کردی، نخستین جشنواره رسانه های کردی، هفتمین جشنواره موسیقی کُردی، پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی و نخستین جشنواره مد و لباس کردی در استان برنامه ریزی شد که تا پایان سال در استان اجرا می‌شوند.
وی با بیان اینکه خانه مطبوعات استان به عنوان یک تشکل صنفی مجری برگزاری این جشنواره است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها در زمینه تامین امکانات و اعتبارات این جشنواره ورود می کند و کار اجرایی آن به خانه مطبوعات واگذار شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه اهداف برگزاری جشنواره ها فرهنگی و هنری بایستی مورد توجه باشد، اذعان کرد: تلاش می کنیم جشنواره رسانه های کردی صرفا یک جشنواره یک روزه نباشد و در کنار اینکه پاتوقی برای گفتگو اهالی این حوزه است، بعد از چند دوره برگزاری آن منشا تغییر و تحول مطبوعات و توسعه استان باشد.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته علمی در کنار دبیرخانه جشنواره مطبوعات کردی گفت: برای رسیدن به افق کلان جشنواره مطبوعات کردی بایستی کمیته علمی در کنار دبیرخانه جشنواره فعال شود.
قلعه‌شاخانی از تشکل صنفی و رسمی حوزه مطبوعات استان خواست فقط مطالبه محور نباشند و خود هم وارد عمل شده و قدم هایی را برای پیشبرد امور رسانه استان بردارند و این انتظار برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز صدق می کند.
وی خواستار برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای اصحاب رسانه استان شد و افزود: برای آموزش اهالی رسانه بارها اعلام آمادگی از سوی هر دو بخش شده است اما اقدام عملی صورت نگرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از رسانه‌های استان خواست منعکس کننده واقعیت‌ها و مسائل جامعه باشند و یادآور شد: رسانه باید دغدغه مشکلات روز جامعه را داشته باشد و در انعکاس این مسائل با ادبیات نقد تاثیرگذار وارد عمل شود.
انتهای پیام

captcha