جمع‌آوری خاطرات شهدا تا پایان دی/ شهدا در پرتو لبیک به ندای رهبری ماندگار شدند
کد خبر: 3775871
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
در جلسه ستاد یادواره شهدای کوهبنان مطرح شد؛

جمع‌آوری خاطرات شهدا تا پایان دی/ شهدا در پرتو لبیک به ندای رهبری ماندگار شدند

کانون خبرنگاران نبأ ــ در آستانه برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران و 6500 شهید استان کرمان، جلسه ستاد یادواره شهدای کوهبنان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در آستانه برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران و 6500 شهید استان کرمان، جلسه ستاد یادواره شهدای کوهبنان در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حسین سالاری، فرماندار کوهبنان گفت: برگزاری کنگره شهدا به‌منطور پاسداشت یاد و خاطره کسانی است که جان خود را برای اسلام و انقلاب در طبق اخلاص قرار دادند. عزت و اقتدار امروز ما مدیون مردان بی‌ادعایی است که شجاعانه و فداکارانه در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادند و از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند.
وی تأکید کرد: با هماهنگی ستاد یادواره شهدای شهرستان، شاهد برگزاری یادواره‌های شهدای ورزشکار، دانش‌آموزی، دانشجویی، 174 شهید شهرستان، شهدای بخش طغرالجرد و دهستان خرمدشت، یادواره شهدای محلات و... بودیم.
فرماندار کوهبنان اظهار کرد: ما به شهدا نیاز داریم که در همه حال دست‌مان را بگیرند، بایستی دست‌نوشته‌ها، وصیت‌نامه و خاطرات شهدا را بارها مطالعه کنیم، چراکه شهدا بهترین اسوه و الگو برای ما هستند.
شهدا در پرتو لبیک به ندای رهبری ماندگار تاریخ شدند
در ادامه حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان نیز در این جلسه با استناد به کلام مولای متقیان، گفت: خداوند به بندگان خطاب می‌کند، تقوا داشته باشید و پرهیزگاری را پیشه کنید، به خاطر اخلاص و تقوای بالای شهیدان ما خدمتگزار آنان شدیم.
وی افزود: شهدا انسان‌های برتری بودند که در پرتو لبیک به ندای رهبری و مولای خویش جاودانه و ماندگار تاریخ شدند.
امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه هر حرکتی که ماندگار می‌شود، سمت و سوی خدایی دارد، گفت: طی 40 سال گذشته، خدمات ارزنده‌ای توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده است، گرچه در برخی عرصه‌ها از جمله بحث اقتصادی جای کار بیشتری است.
حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: در حالی جوانان امروز به انقلاب متوسل می‌شوند که دوران انقلاب و دفاع مقدس را شاهد نبودند که نمونه بارز آنان شهید محسن حججی است.
بهره‌مندی از فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
در ادامه جلسه عباس زاهدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: از اواخر سال 96، جلسات ستاد یادواده شهرستان را به‌صورت منظم برگزار می‌کنیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری به کنگره‌ها را عملی کنیم.
وی اظهار کرد: کنگره سرداران و 6500 شهید استان با اجلاسیه شروع می‌شود تا در آینده خدمات بیشتری به مردم استان ارائه دهد. لذا، باید از این فرصت به‌دست آمده برای ترویج بیشتر فرهنگ شهید و شهادت و خدمت‌رسانی بهره برد.
زاهدی ادامه داد: در رویکرد تبلیغی و فرهنگی همه ادارات پای کار آمدند تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.
وی گفت: در همه روستاها محافل و مجالسی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار شده و یا در حال انجام است، ضمن اینکه تاکنون یادواره‌های متعددی در شهرستان برگزار شده و برای اولین بار یادواره شهید حججی هم در شهرستان برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اظهار کرد: به همت شهرداری، المان شهدا در میدان شهدا نصب خواهد شد و در بحث خدماتی و اجتماعی کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری، سپاه و دفتر امام جمعه و... در قالب کنگره شهدا، بسته‌های حمایتی به نام شهدا توزیع شد که این کار همچنان ادامه دارد؛ در بحث جهیزیه هم از طرف کمیته امداد شهرستان اقداماتی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در بحث‌های تربیتی و آموزشی فعالیت‌هایی در مدارس در حال اجراست؛ در هفته بسیج و دفاع مقدس کارهای خوبی انجام شد. همچنین در بحث علمی و پژوهشی، کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع مدافعان حرم در دانشگاه آزاد کوهبنان برگزار شد.
زاهدی افزود: در رویکرد حفظ آثار کارهای خوبی انجام شده و با کمک بنیاد شهید جمع‌آوری خاطرات شهدا در حال انجام است. کمیته‌های ورزش و جوانان، پشتیبانی و... نیز فعالیت خود را با تعامل و همکاری اعضا آغاز کردند و کارهای خوبی در حال انجام است.
پایان دی‌ماه؛ تکمیل جمع‌آوری خاطرات شهدا
احمد معصومی، مسئول تیم جمع‌آوری خاطرات شهدا نیز گفت: جمع آوری آثار شهدای شهرستان کوهبنان از پنجم مردادماه آغاز شده و تاکنون با 47 خانواده شهید مصاحبه شده است که تا پایان دی‌ماه جمع‌آوری خاطرات شهدا تکمیل می‌شود؛ در دهستان ده‌علی و بخش طغرالجرد هم کار آغاز شده است که همکاری و مساعدت خانواده‌ها، دوستان و همرزمان شهدا می‌تواند به پیشرفت کار سرعت مضاعف ببخشد.
معصومی تأکید کرد: در دعوت از خانواده شهدا مشکلی نداریم، البته خاطرات متنی تاکنون به 15 مورد رسیده است که امیدوارم بتوانیم از این فرصت در راستای جمع‌آوری مطالب مربوط به شهدا بیشترین بهره را ببریم.
در ادامه یاسر محسنی، شهردار کوهبنان بیان کرد: میدان شهدا در دو فاز زیباسازی و نورپردازی خواهد شد و در کنار آن ساخت آب‌نما در حال انجام است و المان پیرامون شهدا انتخاب و در وسط میدان نصب خواهد شد.
وی اظهار کرد: بوستان شهدای مدافع حرم در شهرک امام رضا(ع) در حال احداث است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد. همچنین به‌منظور تجلیل و تکریم از جانبازان و ایثارگران، نصب المان جانباز در ورودی شهر انجام شده است.
در ادامه باقری، رئیس بنیاد شهید کوهبنان گفت: 12 گلزار شهدا در شهرستان داریم که بازسازی همه آنها انجام شده است. مرمت دو گلزار را در دستور کار داریم و همه قبور تک مزاری شهدا بازسازی شده‌اند.
اجرای 40 برنامه ورزشی؛ با شعار 40 سال ورزش، 40 سال افتخار
منصور جعفری، رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان نیز بیان کرد: در اداره ورزش و جوانان از آبان‌ماه کمیته‌های ورزشی فعال شدند که در آبان‌ماه 20 برنامه داشتیم.
وی تأکید کرد: تمامی جشنواره‌ها، مسابقات و جام‌های شهرستان در راستای کنگره شهدای استان برنامه‌ریزی شده‌اند. با شعار 40 سال ورزش، 40 سال افتخار در آذرماه، 20 برنامه ورزشی اجرا شده و تا پایان بهمن‌ماه، 40 برنامه در دستور کار داریم.
جعفری دیدار با خانواده شهدای ورزشکار، گل‌افشانی قبور شهدا توسط ورزشکاران در هر ماه، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، نام‌گذاری اماکن ورزشی به نام شهدا، برگزاری جام شهدا به نام شهید محمدرضا محمد حسنی و... را از دیگر اقدامات کمیته ورزشی شهرستان برشمرد.
در ادامه سیدمحمدرضا حسینی، مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت: در هفته بسیج و دفاع مقدس کارهای خوبی در مدارس انجام شد و پانزدهمین یادواره شهدای دانش‌آموز و اولین یادواره شهید حججی و ششمین یادواره شهدای دانشجو در دبیرستان شهید باهنر برگزار شد.
وی تأکید کرد: بحث برگزاری اردوی راهیان نور، تجلیل از خانوادهای شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری با نام شهدا و... در مدارس برگزار شده است.
در راه شهدا پایدار بمانیم
سعید کاظمی‌پور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله و دبیر کنگره سرداران و 6500 شهید استان کرمان ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله شاهرودی، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم در حالی که انقلاب در دهه‌های گذشته مراحلی را پشت سر گذاشته است.
وی اظهار کرد: در دهه اول در حالی که انقلاب نوپا بود توطئه‌های دشمنان علیه ما آغاز شد. ما دهه اول انقلاب را با ایثارگری شهدا و جانبازان پشت سر گذاشتیم در حالی که راهبرد شهدا اخلاص، ایثار و مقاومت بود.
دبیر کنگره سرداران و 6500 شهید استان کرمان افزود: این راهبرد متعلق به دهه اول انقلاب نبوده و در تمامی زمان‌ها می‌تواند تجلی کند و شاهد امداد خداوند باشیم، اینجاست که باید از راهبرد شهدا بهره ببریم تا فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ساری و جاری شود.
وی تأکید کرد: دشمنی‌های دشمنان روز به روز در حال افزایش است، باید در راه شهدا پایدار بمانیم که اقتدار و عزت بیشتر را شاهد باشیم.
کاظمی‌پور ادامه داد: اگر بخواهیم دومین کنگره را در استان برگزار کنیم باید دیدگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهیم و در پرتو شش محور مورد نظر ایشان حرکت کنیم.
وی بیان کرد: 20 کمیته در کنگره استان فعال شدند و یک‌صد برنامه تدارک دیده شد؛ کنگره یک فرصت برای ماست که باید از آن خوب استفاده کنیم تا برخی مشکلات مرتفع شود.
یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: سیره و فرهنگ شهدا این بود که دست نیازمندان را می‌گرفتند؛ باید در راستای ترویج فرهنگ و سیره شهدا حرکت کنیم و کمک حال نیازمندان باشیم. برنامه‌های کنگره با برگزاری اجلاسیه در اسفندماه به پایان نمی‌رسد بلکه باید برنامه‌ها در سال‌های آتی ادامه پیدا کند تا کمبودهای سال‌های گذشته جبران شود.
دبیر کنگره سرداران و 6500 شهید استان کرمان گفت: شهدا در جای جای زندگی ما می‌توانند الگو باشند همچون شهیدان رجایی، باهنر و مدرس. در خاطرات شهدا ما به‌دنبال مخزن و گنجینه هستیم که قرار است 40 جلد کتاب به نام تذکره شهدا چاپ شود و مؤسسه فرهنگی، هنری و تبلیغی به نام یکی از شهدا ثبت و موارد مربوط به شهدا و ایثارگران نگهداری شود.
وی بیان کرد: تجهیز 50 نقطه مناطق محروم به امکانات ورزشی، شناسایی نخبه‌های ورزشی و حمایت از آنان از دیگر برنامه‌های جنبی کنگره شهداست.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha