عده‌ای منافع خود را در تفكیك اتحادیه‌ها قرآنی می‌دانند
کد خبر: 3775875
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
اسلامی:‌

عده‌ای منافع خود را در تفكیك اتحادیه‌ها قرآنی می‌دانند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس با تأكید بر اهمیت ادغام مؤسسات و تشكل‌ها در سطح كشور گفت: متأسفانه برخی منافع خودشان را در تفكیك اتحادیه مؤسسات و تشكل‌های قرآنی می‌دانند.

محمد‌حسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با تأكید بر اینكه ادغام دو اتحادیه تشكل‌ها و مؤسسات قرآنی در سطح كشور بسیار ضروری است، گفت: متأسفانه برخی منافع خودشان را در تفكیك این اتحادیه می‌دانند.

منافع مؤسسات قرآنی‌
وی افزود:‌ این افراد به همین دلیل مدام در بحث ادغام دو اتحادیه كارشكنی می‌كنند و اجازه این كار را نمی‌دهند در صورتی منافع مؤسسات قرآنی در این ادغام تأمین می‌شود.
اسلامی یادآور شد: اتحادیه تشكل‌های قرآنی می‌گفتند چون قضیه ادغام دچار انحراف و تشتت شده است، باید از بحث آن خارج شویم لذا انتخاباتی برگزار كردند و اكثریت رأی دادند به اینكه ادغام انجام نشود البته این جلسه با شرایط خاصی مدیریت شد در مرحله بعدی مجمع عمومی در مشهد راه‌اندازی و برای هیئت مدیره جدید رأی‌گیری كردند در این هیئت مدیره برخی‌ها شركت كرده و برخی‌ها شركت نكردند اما انتخابات برگزار شد و تعدادی رأی آوردند.
مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس ادامه داد: مسئله این است كه این انتخاباتی كه برگزار شده باید مورد تأیید شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور قرار گیرد كه آن‌ها قطعاً نسبت به این مسائل مقداری حساسیت دارند و هنوز هم اعلام نظری نكرده‌اند ضمن اینكه تلاش می‌كردند تا این اتفاق نیفتد و برگزاری مجمع عمومی به تعویق بیفتد تا تكلیف روشن شود.

شورای توسعه قرآنی همت بیشتری برای ادغام داشته باشد
وی گفت: بعد از این قضیه مدیران عامل اتحادیه‌های مدغم استان‌ها كه قبلاً انتخابات آن‌ها برگزار شده بود، در شورای فرهنگ عمومی دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند كه بر ادغام پافشاری كنند و این كار هم انجام شد و تأكید كردند كه اگر موانعی برای این قضیه وجود دارد باید برطرف شود و شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید برای این قضیه همت بیشتری داشته باشد.
اسلامی با بیان اینكه احساس می‌شود مقداری شورای توسعه در این قصه كوتاهی می‌كند، گفت: در این نشست تصمیم بر این گرفته شد كه مجمع عمومی ادغام برای تدوین اساسنامه دوباره برگزار شود كه این مجمع در شهر مقدس قم برگزار شد.
وی با اشاره به اینكه در این نشست ‌تدوین اساسنامه فرمالیته شد و تنها كلیات آن را تصویب كردند و مابقی آن انجام نشد و تصمیم بر این شد كه در جلسه دیگری مابقی اساسنامه تدوین شود، گفت: هیئت مدیره تنها زمانی می‌تواند جایگاه خود را به دست آورد كه اساسنامه داشته باشد یعنی اگر اساسنامه دچار خدشه شود، آن هم مشكل پیدا می‌كند.
مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس گفت: در این نشست هیئت رئیسه‌ای كه انتخاب شد گفتند كه تدوین تمام اساسنامه وقت می‌برد و اكنون وقت نیست در حالی كه این كار لازم است.
اسلامی با یادآوری اینكه در مجمع عمومی طبق اساسنامه از هر استان به تعداد نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی مدیران مؤسسات قرآنی حضور یافته بودند، گفت: در این نشست هیئت مدیره و بازرسان رأی آوردند كه حجت‌الاسلام حسینی از سازمان اوقاف و بهبودی به‌عنوان نمایندگان شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ناظر در این جلسه حضور داشتند.

هم‌افزایی مؤسسات؛ از بركات ادغام
وی با اشاره به اینكه در این انتخابات اكثریت تهرانی‌ها(به دلیل تعداد زیاد نمایندگان آن) و چند نفر دیگر از استان‌ها رأی آوردند، گفت: یكی از بركاتی كه بحث ادغام مؤسسات و تشكل‌های قرآنی دارد،‌ بحث اتحاد و هم‌افزایی است كه بحمد الهی این اتفاق در استان فارس رخ داده است.
مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس با بیان اینكه همدلی خوبی میان مسئولان تشكل‌های قرآنی این استان وجود دارد، گفت: امیدواریم مسائلی كه در كشور درباره بحث ادغام وجود دارد به فارس سرایت نكند البته برخی منفعتشان این است كه ادغام صورت نگیرد.
وی یادآور شد: بحمد الهی سازمان‌های تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌های مرتبط با ما همراه و همكار هستند و همه با هم تلاش می‌كنیم تا سطح فعالیت‌های قرآنی استان را بالا ببریم و در همین راستا برنامه‌های متنوعی برای تقویت هم‌افزایی تشكل‌های قرآنی استان دنبال می‌كنیم.
اسلامی در عین حال تأكید كرد كه آمده است تا خدمتگزاری برای جامعه قرآنی استان باشد و گفت: فرقی نمی‌كند كه یك تشكل قرآنی وابسته به كدام سازمان و نها باشد، مهم این است كه فعالیت قرآنی انجام می‌دهد و امیدواریم ما بتوانیم خدمتگزار خوبی برای آنان باشیم.
انتهای پیام

captcha