تحویل زندانیان هیئت تحریر شام به ترکیه
کد خبر: 3775916
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

تحویل زندانیان هیئت تحریر شام به ترکیه

گروه بین‌الملل ـ منابع محلی در ادلب اعلام کردند که هیئت تحریر شام قصد دارد برخی از زندانی‌های خود از ملیت‌های خارجی را که تحت تعقیب بین‌المللی هستند به ترکیه تحویل دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المیادین»؛ بر اساس اعلام این منابع، در نشستی که چندی پیش در آنکارا میان گروهی از هیئت تحریر شام و سازمان اطلاعات ترکیه برگزار شد ضمن گفت‌وگو درباره تحویل زندانیان به ترکیه، همچنین اطلاعاتی درباره مبارزان حزب اسلامی ترکستان، پراکندگی و پایگاه‌های آنها و منابع مالی داخلی و خارجی آنها ارائه شد.
 
منابع محلی اعلام کردند: برخی از این زندانیان خارجی که از تروریست‌های داعش هستند، هنگام فرار از دیرالزور از سوی هیئت تحریر شام دستگیر شده و در منطقه «سلقین» در ادلب نگهداری می‌شوند.
 
بر اساس اعلام این منابع، در نشست آنکارا، هیئت تحریر شام از آمادگی خود برای تحویل زندانیان خارجی به ترکیه در قبال حمایت سیاسی ترکیه از این گروه و مشارکت آن‌ها در پرونده ادلب خبر داد.
 
منابع محلی تاکید کردند: جولانی، رهبر هیئت تحریر شام به دنبال رهایی از شر دشمنانی است که خطری برای مناطق تحت سیطره این گروه به شمار می‌روند.
 
اخیرا همکاری نظامی میان هیئت تحریر شام و حزب ترکستانی کاهش یافته است، زیرا حزب ترکستانی به دلیل مشارکت در جنگ علیه گروه‌های دیگر و ارتش سوریه خواستار افزایش بودجه خود است.
 
تشکیلات تروریستی «هیئت تحریر شام» متشکل از ۲۵ هزار شبه‌نظامی از ۷۰ باند است که افراطی‌های جبهه النصره در کانون آن هستند.
 
انتهای پیام
captcha