پنجره‌ضریح شهدای کربلا به روی زائران گشوده شد
کد خبر: 3776008
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

پنجره‌ضریح شهدای کربلا به روی زائران گشوده شد

گروه جامعه ــ پنجره‌ضریح شهدای کربلا که با همت خیرین و هنر استادکاران ایرانی ساخته شده بود، امروز در حرم مطهر امام حسین(ع) نصب و به روی زائران گشوده شد.

پنجره‌ضریح شهدای کربلا به روی زائران گشوده شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ محمود پارچه‌باف، رئیس هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین(ع) و پنجره ضریح شهدای کربلا با اعلام این خبر گفت: پس از ساخت و نصب ضریح مطهر امام حسین(ع)، تولیت آستان قدس حسینی خواستار ساخت پنجره‌ضریح شهدای کربلا شد که با همت خیرین، هنرمندان و استادکاران ایرانی در شهر قم ساخته شد.

وی افزود: این پنجره‌ضریح زیبا که طول آن پنج متر و ارتفاع آن سه متر است، روز 17 ربیع‌الاول هم‌زمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در قم، رونمایی و سپس برای نصب به کربلا ارسال شد.

پارچه‌باف با بیان اینکه عملیات نصب این پنجره ضریح زیبا، ظرف‌ یک هفته اخیر صورت گرفت گفت: این ضریح، امروز چهارشنبه پنجم دی‌ماه به روی زائران سیدالشهدا(ع) گشوده شد.

وی این پنجره‌ضریح را یکی دیگر از نشانه‌های ارادت مردم ایران به آستان مطهر ائمه اطهار(ع) برشمرد و گفت: ساخت و نصب این ضرایح و توسعه حرم‌های مطهر با حمایت‌های مادی و معنوی مردم دوست‌دار ولایت، کمک‌های داوطلبانه خیرین بوده و بدون بودجه دولتی است.

گفتنی است هم اکنون با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات، فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع)، مزین به‌ نام صحن حضرت زینب(س) نیز در کربلا در حال اجراست.

انتهای پیام

captcha