نهم دی‌ماه روز تقويت پيوند ناگسستنی مردم با انقلاب بود
کد خبر: 3776313
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

نهم دی‌ماه روز تقويت پيوند ناگسستنی مردم با انقلاب بود

گروه سیاسی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که نهم دی‌ماه روز اثبات نقش بی بدیل رهبری در خنثی سازی توطئه دشمنان و تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب بود، گفت: در نهم دی ماه مردم از انقلاب و کشور خود با بصیرت و ولایت مداری در برابر توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی حراست کردند.

نهم دی‌ماه روز تقويت پيوند ناگسستني مردم با انقلاب بود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به سالروز حماسه نهم‌ دی ماه روز بصیرت و میقاق امت و ولایت گفت: افزایش فشارها و تحریم‌ها، افزایش زیاده خواهی از سوی برخی دولت‌ها و افزایش امید دشمنان برای براندازی نظام اسلامی از اثرات مخرب رفتار برخی خواص و از خیانت‌های فتنه گران در سال ۸۸ علیه ملت بزرگ ایران بود.

وی با تاکید بر اینکه ملت بابصیرت ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در برابر توطئه‌های دشمنان خواهند ایستاد افزود: رویای تابستان داغ دشمن با اتحاد و یکدلی ملت ایران به یاس و شکست این توطئه تعبیر شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با تاکید بر اینکه ۹ دی ماه نقش بی‌بدیل انقلاب در خنثی‌سازی توطئه دشمن را ثابت کرد و تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب را نشان داد، افزود: از آثار و برکات ۹ دی ماه می‌توان به نقش بصیرت و ولایت‌مداری مردم در برابر توطئه‌های دشمن اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم غیور برای برگزاری مراسم 40 سالگی انقلاب آماده هستند تا مشت محکم دیگر بر دهان دشمن بزنند، گفت: البته همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که شاید دشمن برای سال ۹۸ نقشه بکشد، از این رو همه مردم و مسوولان باید هوشیار بوده و نباید به گونه‌ای عمل کرد که دشمن سوءاستفاده کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم مردم با وحدت و همدلی بار دیگر توطئه‌های دشمن را به یاس تبدیل کنند و پس از برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، شاهد تحویل این انقلاب به صاحب اصلی یعنی حضرت امام زمان (عج) باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در ادامه با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی این لایحه نیازمند دقت، شفافیت و چابکی دارد چراکه به دلیل قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی این بودجه اهمیت زیادی را دارد.

امام جمعه تب، با بیان اینکه از جمله موارد چالشی بودجه سال ۹۸، میزان تحقق درآمدهای صادرات نفتی است، افزود: شرایط تحریمی نشان می‌دهد که نمی‌توان روی درآمدهای نفتی به صورت حداکثری حساب کرد چراکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود ذیل برجام عمل نکردند و راهکاری هم برای ایران از لحاظ اینکه بتوانیم نفت خام خود را به فروش برسانیم، ارائه ندادند و حتی بعید به نظر برسد که اروپایی‌ها در این خصوص کاری انجام دهند.

وی افزود: البته دولت نیز نمی‌تواند روی فروش نفت حداکثری حساب باز کند از این‌رو قید این موضوع در تنظیم بودجه بسیار موثر بوده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دقت بیشتری در بررسی بودجه پیش از برآورد واقعی از فروش نفت انجام دهند چراکه مشکلات ناشی از نبود منابع درآمدی گریبانگیر کشور شده و دست دولت را برای پرداخت و عدم پرداخت به بخش‌های مختلف را باز می‌کند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: هم اکنون که زمان بررسی بودجه سال ۹۸ است، باید حداکثر احتیاط‌های لازم با شرایط ویژه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه خطبه‌ها ضمن تسلیت رحلت آیت شاهرودی، یادآور شد: این بزرگوار استاد برجسته و چهره درخشان علم و عمل، برادر سه شهید و عالم اخلاق مدار در حوزه‌های علمیه بود، خداوند متعال روح این بزرگوار را شاد کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ضمن تبریک تولد حضرت عیسی مسیح به مسیحیان و آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، اظهار کرد: در هیج کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران، اقلیت‌های مذهبی در کنار مسلمانان به صورت مسالمت آمیز زندگی نمی‌کنند و ما افتخار می‌کنیم که تمامی اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تبریز با تشریح شاهدان اعمال انسان در روز قیامت از منظر قرآن کریم گفت: براساس آیات الهی در روز رستاخیز خداوند متعال که برهمه امور بشری ناظر بوده و احاطه کامل دارد اولین کسی به اعمال انسان شهادت خواهد داد.

وی افزود: پیامبران و رسل حق دومین شاهدان اعمال انسان ها در روز قیامت خواهند بود.

امام جمعه تبریز ائمه معصومین(ع) را سومین شاهدان روز قیامت عنوان کرد و ادامه داد: براساس آیات قرآن فرشتگان الهی هم همراه انسان‌ها خواهند بود و به اعمال انسان‌ها شهادت خواهند داد.

انتهای پیام

captcha