چرخه مالی کمک به بازسازی عتبات به کارگران ایرانی می‌رسد
کد خبر: 3776574
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

چرخه مالی کمک به بازسازی عتبات به کارگران ایرانی می‌رسد

گروه اجتماعی ـ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به توضیح آخرین اقدامات مردم خوزستان در حرم‌های مطهر پرداخت و گفت: اطلاع داشته باشید هر پول یا کالایی در عتبات جمع‌آوری می‌شود به خود ایرانیان داده می‌شود؛ یعنی کارگرانی که در حرم‌ها کار می‌کنند ایرانی هستند. چون به سمت کالامحوری در دریافت نذورات رفتیم، تحت فشار هستیم اما کمک‌های مردم ادامه دارد.

آخرین اقدامات مردم خوزستان در حرم‌های مطهر/ پول‌های جمع‌آوری شده در عتبات به ایرانیان داده می‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با حضور در خبرگزاری ایکنای خوزستان به سؤالات خبرنگاران این رسانه درباره آخرین اقدامات ستاد در حرم‌های مطهر پاسخ گفت.

حجت‌الاسلام موسوی در این گفت‌وگو بیان کرد: برخی از پروژه‌های ستاد عتبات جاری و ساری هستند؛ این پروژه‌ها متراژ بالایی دارند و زمان آنها چندین ساله است؛ مثل صحن حضرت زهرا(س) که تا دو یا سه سال دیگر ادامه دارد، یا صحن حضرت زینب(س) در کربلا که ساخت آن به تازگی آغاز شده و هفت یا هشت سال به طول می‌انجامد.

وی اظهار کرد: خوزستان در این پروژه‌ها مشارکت دارد و دو هزار متر از صحن حضرت زهرا(س) و پنج هزار متر از صحن حضرت زینب(س) را متعهد شده است. به علاوه نیازمندی‌های فنی حرم‌های مطهر مثل اعزام جوشکار، برقکار، تأسیسات، سرویس‌‌کار کولر و ... که از برنامه‌های دائمی ستاد است. ارسال برخی اقلام مثل آب‌سردکن، سیمان و ... از کارهای جاری و ساری عتبات است.

موسوی درباره پروژه‌های مستقیم استان نیز گفت: در همین روزهای اخیر قاطع‌های حرم حضرت ابوالفضل(ع) به حرم تحویل داده شد که کار جدیدی به حساب می‌آید. قاطع همان پرده یا حائل بین زنان و مردان در حرم‌های مطهر است؛ در برخی زمان‌ها مثل اربعین به دلیل ازدحام جمعیت، فشار زیادی به این حائل‌ها وارد می‌آمد و همیشه تلفات داشت. جوانان ایرانی و متبرعین فکر خوبی در این باره اندیشیدند و این قاطع‌ها طراحی شد. اولین قاطع‌ها برای حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) بود که خیلی از آن استقبال شد. این قاطع‌ها با طراحی زیبا و استحکام بالا ساخته شده‌اند و قدرت تحمل دوهزار ضربه را دارند و قابل جابه‌جایی هستند. ستون‌های این کار استیل است و ضمن مقاوم بودن زیبا هستند. برای قا‌ب‌های میان استیل نیز شیشه ضد گلوله استفاده و روی آن طرح‌های مذهبی کار شده است.

آخرین اقدامات مردم خوزستان در حرم‌های مطهر/ پول‌های جمع‌آوری شده در عتبات به ایرانیان داده می‌شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: کار ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین(ع) نیز ازهفته دوم دی آغاز می‌شود. بعد از آن، قاطع‌هایی برای شبستان‌های حرم حضرت علی(ع) ساخته می‌شود. برای ساخت قاطع‌های حرم امام حسین(ع) نیز رایزنی‌هایی انجام شده است و سعی ما بر این است که تا آخر امسال این قاطع‌ها ساخته شود. نیروهای ما برای رضای خدا در این کارگاه کار می‌کنند و جانانه پای کار آمده‌اند. ساخت این قاطع‌ها توسط خیرین و به صورت تبرعی انجام شده و هزینه شیشه‌های مورد استفاده در این قاطع‌ها توسط یک خوزستانی تأمین شده است. 

وی با بیان اینکه عمر این قاطع‌ها بالای 200 سال است و یک کار هنری و تاریخی ارزشمند محسوب می‌شود، گفت: ساخت قاطع‌های حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت زینب(س) نیز در دستور کار ستاد استان است.

موسوی درباره دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: مسقف‌سازی خیابان صاحب‌الزمان(عج) در کاظمین ادامه دارد. تهیه و ارسال آب‌سردکن و تهیه 100 پنکه آبپاش و اقلام دیگر نیز از برنامه‌های ستاد در کاظمین است. 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تصریح کرد: امسال با توجه به وضعیت پول ما در عراق و سوریه، دریافت نذورات به صورت کالا محور بود و اگر پولی به ستاد می‌آمد، تلاش بر این بوده است که کالاهای موردنیاز از کشور خریداری شود. 90 درصد آورده سال 97 ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کالا بوده است. برای سوریه نیز سنگ‌ و کاشی از ایران خریداری و از طریق باربری به سوریه ارسال شد. اطلاع داشته باشید هر پول یا کالایی در عتبات جمع‌آوری می‌شود به خود ایرانیان داده می‌شود؛ یعنی کارگرانی که در حرم‌ها کار می‌کنند ایرانی هستند. چون به سمت کالامحوری در دریافت نذورات رفتیم، تحت فشار هستیم اما کمک‌های مردم ادامه دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمک‌های مردمی در اربعین گفت: ما به صورت پیوسته با نمایندگان مواکبی که در مرزها خدمات ارائه می‌دهند جلساتی برگزار می‌کنیم و برای اربعین سال 98 از آنها مشاوره می‌گیریم و جلسات خیلی مؤثری برگزار می‌شود.

آخرین اقدامات مردم خوزستان در حرم‌های مطهر/ پول‌های جمع‌آوری شده در عتبات به ایرانیان داده می‌شود

موسوی با بیان اینکه بیش از 1500 موکب در ایام اربعین در خوزستان خدمت می‌کنند، گفت: اربعین در خوزستان موضوع مهمی است که باید پشتیبانی و حمایت شود. ساخت و سازهای مواکب در مرز چذابه شروع شده است. یک شهرک مذهبی معنوی باید در چذابه ساخته شود و شبیه آن در شلمچه نیز ساخته خواهد شد. این مواکب مشکلات و نظرات و خواسته‌های خود را دارند. تمام هم و غم ما این است که نگذاریم این مواکب دولتی شود. آسیب‌هایی وجود دارد که سال به سال باید آنها را کمتر کنیم. مواکب پیشنهادها و راهکارهایی دارند که اگر عملی شود اربعین هر سال بهتر از سال گذشته می‌شود.

انتهای پیام

captcha