دعوت از پژوهشگران ایرانی برای انتشار مقالات در ارسیکا
کد خبر: 3776673
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

دعوت از پژوهشگران ایرانی برای انتشار مقالات در ارسیکا

گروه بین‌الملل ـ رئیس مرکز تحقیقات فرهنگ، تاریخ و هنر سازمان همکاری اسلامی(ارسیکا) در دیدار با سرپرست وابستگی فرهنگی ایران در استانبول گفت: از نویسندگان و محققان ایرانی درخواست کرده‌ایم مقالاتی درباره تاریخ اسلام در کشورشان برای ما ارسال کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول؛ کوروش مقتدری، سرپرست وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول  در راستای تعامل با سازمان‌های بین‌المللی با خالد ارن، رئیس مرکز تحقیقات فرهنگ، تاریخ و هنر سازمان همکاری اسلامی(ارسیکا) دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس ارسیکا گفت: ما با ایران در حوزه معرفی فرهنگ و هنر اسلامی همکاری داریم و در حال حاضر نیز در زمینه تاریخ جهان اسلام  در حال پژوهش هستیم.

وی افزود: از نویسندگان و محققان ایرانی درخواست کرده‌ایم درباره تاریخ اسلام در کشورشان مقالاتی تهیه و برای ما ارسال کنند. یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی خوشنویسی را نیز در ماه‌های آینده برگزار خواهیم کرد .

سرپرست وابستگی فرهنگی ایران در استانبول  نیز ضمن قدردانی از اقدامات ارسیکا در معرفی تاریخ،  فرهنگ و هنر اسلامی، گزارشی از فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وابستگی فرهنگی در حوزه روابط فرهنگی ـ  بین‌المللی ارائه داد و اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی فرهنگی همچون ارسیکا  نقش و جایگاه خاصی در روابط فرهنگی دارند و سازمان  فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولی اصلی برقراری روابط فرهنگی ایران در عرصه بین‌الملل است.

وی افزود: وابستگی فرهنگی ایران در استانبول همانند گذشته آمادگی خود را برای همکاری با ارسیکا اعلام می‌کند.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار سرپرست وابستگی فرهنگی ایران در استانبول از کتابخانه ارسیکا بازدید کرد.

انتهای پیام

captcha