مراقبت از هنجارهای دینی از وقوع فتنه جلوگیری می‌کند
کد خبر: 3776748
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

مراقبت از هنجارهای دینی از وقوع فتنه جلوگیری می‌کند

گروه سیاسی - فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که فتنه به‌دنبال تغییر دادن ماهیت دینی نظام اسلامی ایران بود، اظهار کرد: مراقبت از هنجارهای دینی از وقوع فتنه جلوگیری می‌کند.

مراقبت از هنجارهای دینی از وقوع فتنه جلوگیری می‌کند

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، شامگاه شنبه، هشتم دی در جمع نمازگزاران مسجد قائم(عج) خرم‌آباد، با اشاره به معنای لغوی فتنه، اظهار کرد: فتنه در فرهنگ لغت به‌معنای آشوب‌گر است در قرآن هم در سوره عنکبوت فتنه با عنوان فتنه و آزمایش به‌کار رفته است.
وی با اشاره به این‌که در خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه امام علی(ع) توصیف فتنه فرموده است همواره پدید آمدن فتنه به دو علت هواپرستی و بدعت‌گذاری در احکام رخ می‌دهد، یادآور شد: فتنه ۸۸ ریشه در اوایل سال ۵۷ داشت و نتیجه یک فرآیند زمانی و سر باز کردن یک دمل چرکین هواپرستی بود.
کشکولی با ذکر این مطلب که فتنه ۸۸ فتنه‌ای بود که بین خواص اهل حق یعنی خواصی که همراه امام بودند رخ داد، ادامه داد: خواص اهل حق از اوایل انقلاب دو دسته شدند دسته اول جماعت متفکر بودند که به ولایت فقیه تمکین کردند و دسته دوم خواص اهل حق عشق به امام داشتند اما معرفتاً پیرو امام نبودند و بعد از امام به‌دلیل درک نادرست از ولایت فقیه اختلاف شخصی و گروهی پیدا کردند و از ولایت فقیه حی تمکین نکردند در صورتی‌که در حکومت دینی فقط یک قرائت حاکم می‌شود و آن ولایت فقیه است.

سران فتنه؛ نام شیطان بزرگ را به کدخدا تغییر دادند

فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که دوران امام دوران جنگ سخت بود و زمان مقام معظم رهبری جنگ نرم شروع شد، خاطرنشان کرد: اولین اشتباه سران فتنه این بود که اعتماد به کسانی کردند که سابقه دشمنی با امام و انقلاب داشتند کمااینکه آنان اسم شیطان بزرگ را به کدخدا تغییر دادند.
وی با اشاره به این‌که تعریف فتنه‌گران ۸۸ از استکبارستیزی با تعریف ولایت فقیه متفاوت شد، ادامه داد: سران فتنه در پنج حوزه با انقلاب زاویه گرفتند این در حالی بود که سران فتنه در اصول ولایت فقیه با انقلاب زاویه گرفتند و می‌گفتند منشا ولایت فقیه از مقبولیت مردم است.
کشکولی با ذکر این مطلب که سران فتنه در حوزه فرهنگ بر این باور بودند که فرهنگ نباید تابع ارزش‌‌های دینی باشد بلکه باید بگذاریم مردم آزاد باشند، ادامه داد: قرائت آنان از دین بر اساس هوا و هوس بود.
فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که در بحث سیاست خارجی سران فتنه دفاع از مظلوم و فلسطین را به‌عنوان یک دفاع شرعی قبول نداشتند، ادامه داد: از نظر فتنه‌گران ۸۸ دفاع از مظلوم براساس منفعت است در حالی‌که ما دستور دینی دفاع از مظلوم داریم.
وی با اشاره به این‌که از دیدگاه فتنه‌گران شرکت در انتخابات برای دست‌یابی به قدرت است نه خدمت به مردم، یادآور شد: سران فتنه بر این اعتقادند که مشاغل حساس را نباید به وفاداران انقلاب داد کمااینکه امروز بخشی از مسئولین ما به مبانی انقلاب اعتقاد ندارند.
کشکولی با ذکر این مطلب که گفتمان مقاومت این است که ما باید با توکل به خدا و اعتماد به نفس باید در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، خاطرنشان کرد: حجاریان تئوریسین فتنه ۸۸ در توصیف حکومت دینی می‌گوید که نظام ولایت فقیه همتای امپراطوری عثمانی، چین و مغول است اما بعد از زندانی شدن و اعترافات بعد از فتنه می‌گفت کشورهای چین و مغول سلسله‌های خاندانی بودند اما جمهوری اسلامی دارای قانون اساسی مردم است و مسئولان به توسط مردم انتخاب می‌شوند.
فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این‌که رئیس سازمان سیا یک سال قبل از فتنه می‌گفت در ایران انتظار حوادثی داریم که در ایران بی‌سابقه است، اضافه کرد: میرحسین موسوی یک روز قبل از انتخابات ۸۸ در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر پیروزی شما در انتخابات گفته بود که تجمعات چشم‌گیر هواداران احتمالا ًماهیت و ساختار قدرت را در ایران به‌نحو بنیادین تغییر خواهد داد.
مردم فتنه را خنثی کردند
وی با اشاره به این‌که خطرات فتنه ۸۸ از جنگ هشت ساله بیشتر بود چراکه آمده بود تا اصل ولایت فقیه را تغییر دهد، ادامه داد: این مردم بودند که با حضور حماسی فتنه را خنثی کردند.
کشکولی با طرح این سؤال که چه کنیم که حوادثی چون فتنه رخ ندهد، ادامه داد: تعمیق معنویت دینی و توسعه بصیرت سیاسی و مراقبت از هنجارهای دینی از وقوع فتنه جلوگیری می‌کند.

نسبت به ارزش‌های دینی حساس باشیم

کشکولی با تاکید بر مراقبت نسبت به ارزش‌های دینی، یادآور شد: نسبت به حجاب محاسن نماز اول وقت حساس باشیم.
فرمانده سپاه لرستان تقویت خودباوری و اهتمام به تربیت اسلامی را از راهکارهای مقابله با حوادث چون فتنه دانست و گفت: مراقبت از استحاله و نفوذ در سطوح مختلف باشیم این در حالی است که بخشی از حاکمیت ما در هر سه قوا استحاله شده و از ماهیت انقلاب پشیمان هستند.
وی با تاکید بر حفظ بی‌اعتمادی کامل به دشمنان، ادامه داد: ما نباید به دشمن اعتماد کنیم این در حالی‌است که فصل‌الخطاب دانستن نظرات رهبری در بصیرت سیاسی از راهکارهای مقابله با فتنه است.
کشکولی با ذکر این مطلب که اگر می‌خواهیم دچار فتنه نشویم باید خودمان را با بصیرت کنیم و تسلیم فرمایش مقام معظم رهبری باشیم، ادامه داد: مردم صاحب انقلاب هستند و باید حس مطالبه‌گری را در خود تقویت کنند.

انتهای پیام

captcha