استفاده از 70 کیلو طلا در قرآن دست‌نویس خطاط هندی
کد خبر: 3776776
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

استفاده از 70 کیلو طلا در قرآن دست‌نویس خطاط هندی

گروه بین‌الملل ـ یک خطاط هندی مقیم قطر در طول 7 سال موفق به کتابت کامل قرآن شده و در تزئینات این نسخه دست‌نویس از 70 کیلوگرم طلای 18 عیار استفاده کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه قطری «الرایة»؛ خوشنویسی و کتابت آیات قرآن دارای قواعد و اصول و همچنین نیازمند استعداد و تسلط کافی است.
 
«محمد سلطان شیخ»، یکی از هنرمندان و خوشنویسان هندی مقیم قطر است  که تصمیم گرفت شغل طراحی لباس زنانه را کنار و به کتابت قرآن و خوشنویسی تابلوهای دینی بپردازد.
 
عشق و علاقه این هنرمند و خوشنویس هندی به قرآن کریم سبب شد که با هزینه شخصی خود و دوستش «شیخ فهید بشیر شعیب»، کل قرآن را با قطعه‌های طلای 18 عیار کتابت کند.
 
محمد سلطان که در منطقه «الغرافه» قطر کار می‌کند، به گفته خودش از 5 سالگی در زمینه طراحی و خط مشغول بوده است و تا حالا برای هنرمندان زیادی از جمله زنان هنرمند مشهور هند لباس طراحی کرده است و طراحی‌های وی در سراسر هند از شهرت زیادی برخوردار است.
 
وی از همان دوران کودکی به خوشنویسی تابلوها نیز علاقه داشت، اما از حدود 25 سال پیش که به دوحه آمد از طریق آموزش قواعد خوشنویسی عربی در کارش پیشرفت کرد.
 
کتابت قرآن با قطعه‌های طلا از سوی خطاط هندی

 
محمد سلطان با بیان اینکه پس از کناره‌گیری از طراحی لباس زنانه تصمیم به کتابت قرآن با استفاده از قطعه‌های طلا گرف، گفت: کتابت کامل قرآن با استفاده از طلای خالص 18 عیار انجام گرفته و 7 سال طول کشید و در طول طراحی و نوشتن آن از رایانه استفاده نشده است و کار نوشتن قرآن کاملا با دست انجام گرفته است.
 
وی افزود: کتابت آیات قرآن و شماره‌گذاری آن‌ها با دست صورت پذیرفته و سپس قطعه‌های طلا و مهره‌ها بر روی آیات قرآن قرار داده شده، به‌طوری که گویی قرآن کاملا با قطعه‌های طلا ساخته شده است.
 
کتابت قرآن با قطعه‌های طلا از سوی خطاط هندی
 
محمد سطلان تصریح کرد: در کتابت این قرآن از نوعی برگ مخصوص ساخت آمریکا در ابعاد 24 در 18 و 30 در 22 استفاده شده است، به گونه‌ای که وزن هر جزء از قرآن به 25 کیلوگرم و وزن کل آن به 750 کیلوگرم می‌رسد.
 
برای کتابت کامل قرآن از 70 کیلوگرم طلای 18 عیار و برای هر صفحه پشت و رو از  قطعات طلا به علاوه دانه‌های رنگی استفاده شده و 10 میلیون و 430 هزار ریال قطری هرینه در بر داشته است.
کتابت قرآن با قطعه‌های طلا از سوی خطاط هندی
محمد سلطان شیخ؛ خوشنويس هندی

 انتهای پیام
captcha