بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم برگزار شد
کد خبر: 3776850
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم برگزار شد

گروه معارف ـ‌ آیین سوگواری امامزاده موسی مبرقع(ع) شب گذشته، هشتم دی‌ماه در جوار مرقد مطهر این بزرگوار در قم برگزار شد.

بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع در قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) شب گذشته، 8 دی‌ماه مراسم عزاداری و سوگواری در جوار مرقد مطهر این امامزاده واجب‌التعظیم برگزار شد.
در این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی، سرپرست استانداری قم، رضا سیار، فرماندار قم، هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی حضور داشتند و محسن طاهری و حسن شالبافان هم در این مراسم مداحی کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران سخنران ویژه مراسم بود و در باب اهمیت معرفت حقیقی به ائمه اطهار(ع) و فرزندانشان و نیز مسئله ولایت و گریز از فتنه‌ها به سخنرانی پرداخت.
یادآور می‌شود، ابواحمد موسی مبرقع(ع) در سال ۲۱۴ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمدند و در بیست و دوم ربیع‌الثانی سال ۲۹۶ هجری قمری در شهر مقدس قم وفات یافتند.
وی یکی از ۴۴۰ امامزاده مدفون در قم و فرزند امام نهم شیعیان حضرت امام جواد(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) به شمار می‌روند.
این بزرگوار در ۴۰ سالگی از مدینه به قم مهاجرت کردند و تا پایان عمر در این شهر ساکن بودند. وی در دوران حیات در قم مورد تکریم بزرگان و مردم شهر قرار گرفتند و از دور و نزدیک برای استفاده از علم و معرفت، به نزدش می‌آمدند.
مزار این امامزاده در محله چهل اختران قم واقع است و این مکان از آن هنگام تاکنون مورد احترام مؤمنان است. وی همچنین از جمله محدثان بزرگ تاریخ تشیع به شمار می‌آید و از قول ایشان روایت‌های متعددی در کتاب‌های حدیثی وجود دارد.
انتهای پیام

captcha