درخواست تحقیق بین‌المللی درباره حفاری‌ها در بیت‌المقدس
کد خبر: 3776900
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

درخواست تحقیق بین‌المللی درباره حفاری‌ها در بیت‌المقدس

گروه بین‌الملل- وزارت خارجه دولت خودگردان فلسطین خواستار تشکیل یک کمیته بین‌المللی برای تحقیق درباره حفاری‌های رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ وزارت خارجه دولت خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای، خواستار تشکیل یک کمیته بین‌المللی برای تحقیق درباره حفاری‌های رژیم صهیونیستی در شرق بیت‌المقدس و زیر زمین مجموعه مسجد الاقصی شد.

در بیانیه‌ای که امروز (یکشنبه) صادر شد ، وزارت خارجه دولت خودگردان هشدار داد که حفاری‌های اسرائیل خطر بزرگی را متوجه خانه‌های فلسطینیان در این بخش اشغالی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این حفاری‌ها با هدف ایجاد ترک در خانه‌های فلسطینیان انجام شده و مقامات اسرائیلی به بهانه نامناسب بودن این خانه‌ها برای زندگی از ساکنان خواسته‌اند خانه‌های خود را ترک کنند.
 
این بیانیه، اجبار فلسطینیان به تخلیه منازل خود را پاکسازی قومی در مقیاس وسیع و به طور هدفمند دانسته است.

اسرائیل در جنگ سال 1967 بیت‌المقدس را اشغال کرد که این امر هیچگاه در سطح بین المللی پذیرفته نشده است؛ این رژیم در سال 1980 به صورت یکجانبه بخش شرقی قدس را به سرزمین‌های تحت اشغال خود ضمیمه و آن را پایتخت ابدی و غیر قابل تقسیم خود اعلام کرد. اسرائیل به مقامات یونسکو اجازه تحقیق در مکان‌های مذهبی شرق بیت‌المقدس را نمی‌دهد.
 
انتهای پیام
captcha