آمریکا در جنگ روانی به‌دنبال بزرگ‌نمایی تحریم‌هاست
کد خبر: 3776948
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

آمریکا در جنگ روانی به‌دنبال بزرگ‌نمایی تحریم‌هاست

گروه سیاسی - معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به این‌که آمریکا به‌دنبال از بین بردن عناصر اقتدار ایران اسلامی است، اظهار کرد: هدف آمریکا از ایجاد جنگ روانی، بزرگ‌نمایی تحریم‌هاست.

آمریکا در جنگ روانی به‌دنبال بزرگ‌نمایی تحریم‌هاست

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد اکرمی‌نیا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، امروز یک‌شنبه، ۹ دی در همایش بصیرت سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح لرستان که در سالن سینما انقلاب کوی سازمانی لشگر ۸۴ برگزار شد، اظهار کرد: فتنه ۸۸ به تعبیر و تاکید مقام معظم رهبری باید مکرراً مورد بررسی قرار گیرد.
وی یکی‌از اهداف همایش‌های بصیرتی در آجا را تبیین مسائل اساسی انقلاب برشمرد و افزود: تبیین مسائل انقلاب همواره باید مورد توجه فرماندهان باشد.
اکرمی‌نیا با ذکر این مطلب که فتنه‌ای که در پی انتخابات ۸۸ ایجاد شد آسیب‌های زیادی به کشور وارد کرد، ادامه داد: فرصت بزرگ طلایی که با مشارکت ۸۵ درصد واجدان شرایط انتخابات ایجاد شده بود می‌خواست به یک تهدید تبدیل شود اما به تعبیر مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ کشور را واکسینه کرد.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با ذکر این مطلب که جریان فتنه ریشه چندین ساله داشته و اسنادی که منتشر شد نشان از برنامه‌ریزی برای فتنه از 10 سال قبل از آن داشته است، اضافه کرد: بزرگ‌ترین آسیب فتنه این بود که دشمنان کشور را امیدوار کرد این در حالی است که در ۲۲ خرداد ۸۸ انتخابات برگزار شد اما ۴۸ ساعت قبل از آن اوباما به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد و برای مذاکره التماس می‌کند.
آثار فتنه در بُعد خارجی هنوز وجود دارد
وی با اشاره به این‌که در داخل مردم چشم فتنه را کور کردند، ادامه داد: آثار فتنه در بُعد خارجی هنوز وجود دارد اگر می‌بینیم ترامپ در اردیبهشت و از برجام خارج شد این از اثرات جریان فتنه است.
اکرمی‌نیا با ذکر این مطلب که ایران تمام تعهدات خود را از برجام انجام داد، اظهارکرد: در برجام از ۱۹ هزار سانتریفوژ انرژی هسته‌ای ۱۳ هزار آن را کنار گذاشتیم با به‌عبارتی اوراق کردیم.
آمریکایی‌ها به‌دنبال یک ابربرجام بودند
معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با طرح این سؤال که چرا ایران علی‌رغم این‌که به تمام تعهدات پایبند بوده اما آمریکا از برجام خارج شد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال یک ابربرجام بودند و می‌خواستند ایران را در سایر عناصر اقتداری مهار کنند؛ چراکه متوجه شدند ایران در حوزه موشکی به توانمندی‌های خوبی دست یافته است.
وی با اشاره به این‌که ما به موشک‌هایی دست پیدا کردیم که در شعاع عملیاتی ۲ هزار متری با خطای یک متری هر هدفی را مورد اصابت قرار دهند، ادامه داد: آمریکایی‌ها توان دیدن توانمندی ایران را ندارند.
اکرمی‌نیا با طرح این سؤال که آمریکا چگونه می‌خواهد ما را وادار به دادن امتیاز در سایر حوزه‌ها کنند، یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری آمریکایی‌ها یک نقشه سه وجهی را برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره طراحی کردند.
معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این‌که تحلیل آمریکایی‌ها در مذاکره دولت یازدهم این بود که تحریم‌ها جواب داده است، اضافه کرد: آمریکایی‌ها با فشار اقتصادی، روانی و فشار عملی می‌خواستند اثر تحریم را بیشتر جلوه دهند اما اثربخشی تحریم‌ها در این دوره کمتر است و آن‌ها با ایجاد جنگ روانی به‌دنبال اثربخش کردن تحریم‌ها هستند.
وی با ذکر این مطلب که آمریکا به‌دنبال گرفتن توان موشکی و خلع سلاح کشور است بزرگ‌نمایی تحریم‌ها توسط آمریکا را هدف جنگ روانی برشمرد در کنار تحریم‌ها به‌دنبال جنگ روانی هستند
اکرمی‌نیا با اشاره به این‌که در ۱۳ آبان اعلام شد که صادرات نفت ایران صفر می‌شود اما ما با کاهش قیمت دلار مواجه بودیم، ادامه داد: آمریکا در فشار عملی به‌دنبال چیدن میوه تحریم‌هاست کمااینکه ما اشتهای آمریکا را در فتنه ۸۸ دیدیم.

انتهای پیام

captcha