پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان البرزی
کد خبر: 3776995
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان البرزی

گروه اجتماعی ـ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان جویای کار این استان پرداخت شد.

پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان البرزی

شاهین رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به لزوم ترغیب مددجویان و نیازمندان به حرکت در مسیر اشتغال و کسب استقلال اقتصادی گفت: در این مدت با اعطای تسهیلات از محل اعتبارات قرض‌الحسنه سهم اشتغال بانک‌ها و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و کاریابی بیش از ۱۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان جویای کار ایجاد شده است.
وی توانمندسازی جامعه هدف به‌منظور خروج از چرخه حمایتی این نهاد را مهم‌ترین آرمان کمیته امداد برشمرد و افزود: ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان البرز و نیازمندان جویای کار پرداخت شد.
رضایی بابیان اینکه تعدادی از فرصت‌های شغلی مددجویان از طریق کاریابی‌ها ایجاد می‌شود، گفت: ۵۵ درصد از دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال زنان و ۴۵ درصد نیز مردان هستند و حدود ۲۸۵ نفر نیز از طریق کاریابی‌ها جذب بازار کار شدند. همچنین 80 درصد دریافت‌کنندگان تسهیلات شهری و 20 درصد روستایی هستند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان البرز ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان را به‌عنوان پیش‌نیاز اشتغال در زمره محورهای اصلی حوزه توانمندسازی برشمرد و اظهار کرد: طی این مدت حدود ۱۴۰۰ مددجوی فاقد مهارت در دوره‌های آموزشی مراکز معتبر و مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان اشتغال کمیته امداد البرز برای اطمینان از پایداری و دوام مشاغل ایجادشده از سوی مجریان طرح‌های خودکفایی به‌طور مستمر بر مراحل اجرای طرح نظارت می‌کنند گفت: تسهیلات اشتغال این نهاد تا سقف بیست میلیون تومان و با تنوع حدود یکصد شغل قابل پرداخت است.
انتهای پیام

captcha