مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ سری جدید «اسراء» آغاز می‌شود
کد خبر: 3777036
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ سری جدید «اسراء» آغاز می‌شود

گروه اندیشه ــ مجموعه جدید مسابقه تلویزیونی «اسراء» قرار است از امشب، نهم دی‌ماه، از ساعت 22 و از شبکه قرآن و معارف سیما تقدیم علاقه‌مندان شوند. در این دوره قاریان بین‌المللی از جمله رحیم خاکی، امین پویا و محمدرضا پورزرگی داوری قرائت‌ها را بر عهده خواهند داشت.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز، نهم دی‌ماه، بیش از دیگر اخبار به آغاز سری جدید مسابقه تلویزیونی «اسراء» پرداختند که قرار است از امشب و از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن برود.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «شعرخوانی سیدرضا نریمانی درباره فتنه ۸۸»، «قرآن سر نی می‌رود آن روز که در جنگ/فریاد کند حیدر و عمار نباشد»، «مداحی حماسی صادق آهنگران در سالروز حماسه ۹ دی»، «آغاز پخش سری جدید مسابقه تلویزیونی اسرا»، «نوسروده مهدی جهاندار درباره حماسه ۹ دی»، «کتاب «توبه و استغفار در کلام رهبر انقلاب» منتشر شد» و «پدر میثم مطیعی کیست» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «آغاز پخش سری جدید مسابقه تلویزیونی اسرا»، آمده است: سری هشتم مسابقه تلویزیونی اسرا در بخش قرائت تقلیدی از اساتید مطرح مصری، از امروز یکشنبه نهم دی در روزهای فرد به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود. ضبط سری هشتم برنامه تلویزیونی اسرا به‌صورت تولیدی بوده که پیش تولید سری جدید از چند روز گذشته آغاز شده است. اسراء روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت 22 به روی آنتن این شبکه می رود. سید وحید مرتضوی مجری و تهیه‌کننده این برنامه است.
شرکت‌کنندگان در روزهای یکشنبه با قرائت تقلیدی از استاد مصطفی اسماعیل، روزهای سه‌شنبه از استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد و روزهای پنج شنبه از استاد محمد صدیق منشاوی به رقابت می‌پردازند. رحیم خاکی، محمدرضا پورزرگری و امین پویا به عنوان داور و کارشناس در سری هشتم مسابقه تلویزیونی «اسرا» حضور خواهند داشت.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز شش خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «مراسم بزرگداشت فرزند علامه صاحب‌الفصول حائری برگزار می‌شود»، «همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود»، «ششمین یادواره «سوره‌های سرخ» در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود»، «آغاز پخش سری جدید مسابقه تلویزیونی «اسرا»»، «تقدیم ۱۰۸۹ شهید، جانباز و آزاده غیرمسلمان به انقلاب/ فعالیت آزادانه ۵۰۰ کلیسا، کنیسه و آتشکده» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «ششمین یادواره «سوره‌های سرخ» در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود» می‌خوانیم: ششمین یادواره سوره‌های سرخ امشب باحضور خانواده‌های معظم شهدای قرآنی، اساتید و پیشکسوتان قرآن کریم و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.
این برنامه همه ساله همزمان با یوم‌الله ۹ دی‌ماه با شعار شهدای قرآنی پرچم‌داران بصیرت باحضور خانواده‌های معظم شهدای قرآنی برگزار و در آن از برخی از خانواده‌های شهدا تجلیل به عمل می‌آید. این مراسم با تلاوت محمد‌حسن موحدی فرزند شهید و دارنده مقام دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تونس آغاز و وی به دلیل کسب این مقام مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.
خاطره‌گویی اساتید قرآن از دوران دفاع مقدس آیتم‌ اصلی این برنامه است که طی آن اساتیدی چون سیدمحسن موسوی بلده، مهدی قره‌شیخلو، احمد ابوالقاسمی، محمد‌رضا صلح‌جو به همراه پدر شهیدان معز‌غلامی و ذوالعلی به بیان خاطراتی از دفاع مقدس و شهدا خواهند پرداخت.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «واگذاری امور فرهنگی حوزه دین به مردم در اولویت است» و «احیای دوباره مسجد هزار ساله پامنار زواره پس از 38 سال» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «واگذاری امور فرهنگی حوزه دین به مردم در اولویت است»، به نقل از حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم آمده است قم مرکز فرهنگ و تعلیم و تربیت دنیاست که ده‌ها هزار کتاب و نرم افزار و تولیدات علمی و فرهنگی از این شهر به دنیا صادر می‌شود. باید به شأن اساسی و مهم قم توجه کنیم و با این نگاه، جایگاه قم را در عالم به‌عنوان مرکز تشیع و شهر نمونه شیعی ارتقا دهیم.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «بصیرت مردم توطئه‌های فتنه گران را خنثی می‌کند» و «جنجال کریسمس در عراق به استفتاء از آیت‌الله سیستانی رسید» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: رئیس دار الافتای اهل سنت عراق در فتوایی روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که «جشن سال نو میلادی و تبریک و تهنیت گفتن به این مناسبت و مشارکت در این جشن ها برای مسلمانان جایز نیست». «شیخ مهدی الصمیدعی» که از روحانیون سرشناس اهل سنت در عراق است، افزود: «بین کسانی که در این جشن‌ها شرکت می‌کنند و آنهایی که از سایر امور مسیحیان پیروی می‌کنند تفاوتی وجود ندارد و مشارکت در جشن‌های سال نو میلادی به معنی تایید رفتار و کردار مسیحیان در باقی امورشان (از جمله خدا دانستن حضرت مسیح) است.»
این فتوا موجب جنجال و اعتراضات گسترده از سوی شخصیت‌های مسیحی، کُرد عراقی و حتی علمای اهل سنت و وقف سنی عراق شد و بسیاری از آن به مثابه بازگشت آرام افکار داعشی به عراق و مغایر با روحیه تسامح و برادری میان مذاهب و ادیان مختلف عراقی یاد کردند.
در ادامه حرف و حدیث بر سر این موضوع، در ایامی که سراسر عراق صحنه آذین بندی و آمادگی برای آغاز سال جدید میلادی است، دو استفتاء و پاسخ های آن از سوی دفتر آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق نیز منتشر شد. به گزارش خبرگزاری های عراق، آیت الله سیستانی در پاسخ به یک استفتاء که پرسیده است آیا می توان با فرد غیرمسلمانی که شریک یا همکار ماست تبادل دوستی و محبت داشت. در پاسخ به این استفتاء آمده است که در صورتی که فرد مورد نظر در سخن یا عمل دشمنی با اسلام و مسلمانان نداشته باشد، دوستی و محبت و احسان کردن به او جایز است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار 9 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «آغاز پخش سری جدید مسابقه تلویزیونی «اسرا»»، «پدر میثم مطیعی کیست»، « فکر کردن به گناه در روح انسان چه اثراتی دارد؟/وقتی ذهن مخاطب هدف فضای مجازی می‌شود»، «حدیث رسول اکرم(ص) درباره میهمان»، «زندگی نامه شهید احمد محمودی»، «یادواره «سوره‌های سرخ» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)»، «برگزاری دومین همایش ملی خیرماندگار با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «کتاب «توبه و استغفار در کلام رهبر انقلاب» منتشر شد»، «جدیدترین شعر یک شاعر انقلابی درباره حماسه ۹ دی» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «رئیس برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن منصوب شد» و «آغاز پخش سری جدید مسابقه تلویزیونی «اسرا»» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «رئیس برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن منصوب شد» آمده است: طی حکمی از سوی نماینده ولی‌ فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی حسینی به سمت رئیس ستاد برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم منصوب شد.
همچنین در بخش‌هایی از این حکم می‌خوانیم: به‌موجب این حکم جنابعالی به‌عنوان «رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم» منصوب می‌شوید. لازم است با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت‌های موجود و مشارکت‌گیری از دستگاه‌های اجرایی کشور نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این دوره از مسابقات اقدام و گزارش پیشرفت را به‌صورت نوبه‌ای به اینجانب ارائه نمائید.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «دوره بینش ولایی در قم از 11 دی‌ماه آغاز می‌شود» و «انتشار نسخه دیجیتال مجموعه آثار آیت‌الله احمد امین شیرازی» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر که مصاحبه با حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد الحسینی، مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) است می‌خوانیم: تولید نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله احمد امین شیرازی در ادامه تولید نرم‌افزار‌های اسلامی و در جهت گسترش معارف ناب و آثار اندیشمندان اسلامی و به همت کارشناسان و محققان این مرکز انجام شده است و به‌زودی در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. آیین بلاغت، شرح فارسى مختصر المعانى (چهار جلد)، صرف روان با حدیث و قرآن (سه جلد)، البلیغ فی المعانی والبیان والبدیع، از جمله کتاب‌هایی است که این نرم‌افزار در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
جست‌وجو به روش‌‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌‌های برنامه، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت‌برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی مجموعه آثار آیت‌الله احمد امین شیرازی است.
میزان
«فتوای جنجالی یک عالم اهل تسنن در عراق /جوایز تبریک در مناسبت‌ها و اعیاد دیگر ادیان توسط آیت‌الله سیستانی»، «هيچ درى كوبيده نشود جز آنكه به روى كوبندۀ خود باز شود» و «با قدرت ملت کار را تمام کردی» نیز عنوان اخباری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

 

captcha