اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است
کد خبر: 3777147
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئيس هیئت‌مدیره مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان قزوين گفت: به‌عنوان نماینده مؤسسات قرآنی استان خواهان تجدیدنظر دولت و نمایندگان مجلس در بودجه قرآنی هستیم چراکه اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است.

اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

مصطفی فضلعلی، رئيس هیئت‌مدیره مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان قزوين‌ در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به کاهش 70 درصدی بودجه قرآنی 98 اظهار کرد: مسئله کاهش بودجه چیز تازه‌ای نیست و این مسئله قابل پیش‌بینی بود.
وی افزود: پی بردن به این نکته که عده‌ای سال‌هاست در تلاش هستند تا چراغ قرآن کریم را در این مملکت خاموش کنند مسئله سختی نیست و از آن ساده‌تر پی بردن به بی‌نتیجه بودن تلاش‌های آن‌ها است که این مسئله فقط محدود به زمان حاضر هم نیست.
فضلعلی اظهار کرد: این کارشکنی‌ها گاهی با ترویج فساد، گاهی با ایجاد معاونت‌های به‌ظاهر قرآنی در برخی ارگان‌ها، گاهی با ادغام سوری تشکل‌های قرآنی با یکدیگر و به جان هم انداختن برخی از اعضاء جامعه قرآنی و گاهی هم با تقلیل بودجه.
این فعال قرآنی در پاسخ به برخی که این کاهش بودجه‌ها را غیرمغرضانه و به‌‌دلیل وجود مشکلات مالی در کشور می‌دانند، بیان کرد: آیا افرادی که خود را دانای کل می‌دانند و به قول خودشان مشاوران توانمندی دارند که هر کدام دارای سال‌ها تجربه هستند، این نکته را متوجه نشده‌اند که اختصاص بودجه به فعالیت‌های قرآنی هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است؟
رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه قرآنی نورالبیان‌المبین ادامه داد: هر چقدر در این زمینه هزینه شود، جلوی بسیاری از هزینه‌های گزافی که باید برای مفاسد اجتماعی و اخلاقی و درمان بیماری‌های روحی و روانی و اخلاقی و تبعات منفی آن‌ها در جامعه هزینه شود، گرفته خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین بسیاری از هزینه‌هایی که باید صرف مجازات و تأدیب بزهکاران شود و یا صرف یاد دادن بسیاری از آداب حداقلی زندگی به فرزندان این مملکت شود به‌طور ضمنی با فعالیت‌های قرآنی گرفته می‌شود.
رئيس هیئت‌مدیره مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان قزوين اضافه کرد: اگر تلاش‌ها و زحمات مخلصانه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در استان و کشور نبود امروز بسیاری از افراد را باید در دارالتأدیب‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت می‌دیدیم.
این مسئول با اشاره به سیره اهل‌بیت در برخورد با فعالان قرآنی گفت: طبق اسناد و روایات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به شخصی به نام عبدالرحمن که به فرزند ایشان یک آیه آموخت هزار دینار می‌دهد و بعد می‌فرماید «این بخشش من در مقابل کاری که او کرده ناچیز است».
وی خطاب به نمایندگان مجلس اضافه کرد: زمان انتخابات برخی نمایندگان مجلس در شرایطی که به حمایت چهره‌های موجه قرآنی که بین مردم دارای اعتبار هستند نیاز دارند، شدیداً پیگیر مطالبات قرآنی می‌شوند و حتی با قرآنیان جلساتی تشکیل می‌دهند و بعضاً هزینه هم می‌کنند اما باید توجه کنند که حالا وقت به پا خاستن و عمل به وعده‌هاست.
فضلعلی در پایان یادآور شد: به‌عنوان نماینده مؤسسات مظلوم قرآنی استان خواهان تجدیدنظر دولت و نمایندگان مجلس در این موضوع هستیم و از مواضع و مسیری که اتخاذ کردیم کوتاه نمی‌آییم.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۸:۳۵
0
0
درود خداوند بر شما فعال قرآنی .
خداوند مسئولین خود خواب زده را به راه راست هدایت کند ان شاء الله.
منتظر ظهور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۹:۱۶
0
0
ضمن دعا برای همه قرآنیان ،از خداوند متعال آرزوی توفیق وسلامتی برایشان دارم ،از مسئولین نیز تقاضای رسیدگی بیشتر درحوزه فعالان قرآنی رادارم ،برای آینده فرزندانمان لازم وضروری است .
captcha