رشته الهیات اسلامی در آلمان آینده کاری ندارد
کد خبر: 3777367
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
رئیس مؤسسه الهیات اسنابروک:

رشته الهیات اسلامی در آلمان آینده کاری ندارد

گروه بین‌الملل ـ رئیس مؤسسه الهیات اسلامی در دانشگاه اسنابروک گفت: رشته الهیات اسلامی در آلمان هیچ آینده کاری ندارد و به همین دلیل، دانشجویان ترجیح می‌دهند در رشته دیگری ادامه تحصیل دهند.

به گزارش ایکنا؛ برای نخستین‌بار تعداد دانشجویان رشته الهیات اسلامی در دانشگاه اسنابروک کاهش یافته است. به گفته بولنت اوچار، رئیس مؤسسه الهیات اسلامی در دانشگاه اسنابروک و عضو کنفرانس اسلامی، رشته الهیات اسلامی در آلمان هیچ آینده کاری ندارد و به همین دلیل، دانشجویان ترجیح می‌دهند در رشته دیگری ادامه تحصیل دهند.

اوچار در این‌باره به روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه زونن‌تاگ تسایتونگ» که در گفت: «بسیاری از آنها سرخورده هستند. دلیل این امر این است که جوامع اسلامی به ندرت از دوره‌های آموزشی متلکمان دولتی استفاده می‌کنند. بنابراین آنها تنها می‌توانند به عنوان معلم دینی در مدارس کار کنند».

در شماره 404 هفته‌ نامه خبری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان با اعلام این مطلب آمده است: پنج مرکز دانشگاهی در آلمان وجود دارد که رشته الهیات اسلامی را به دانشجویان ارائه می‌کنند؛ مؤسسه اسلامی اسنابروک  با هشت استاد در حوزه اسلامی، یکی از بزرگترین مراکز آموزشی است.

دانشجویان در این مؤسسه می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته الهیات اسلامی به تحصیل بپردازند. با این حال هیچ آموزش عملی برای این گروه وجود ندارد. آنها می‌توانند درباره ایمان به خدا برای مردم صحبت کنند، اما در مسجد نماز جمعه برگزار نمی‌کنند. بنابراین، اوچار به دنبال برگزاری دوره‌ای آزاد برای آموزش امامان در آلمان است، در واقع او می‌خواهد که امامان در یک مؤسسه مستقل آموزش ببینند. شرکت در این دوره باید برای همه مسلمانان امکان‌پذیر باشد و باعث افزایش سطح دانش دانشجویان شود.

به گفته اوچار، سیاستمداران معتقدند که جوامع مذهبی، مسئول آموزش امامان هستند. او در این باره گفت:«انجمن‌های اسلامی به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند تا واقعا مستقل شوند. آنها باید طبق قوانین عمومی، وضعیت حقوقی خود را مشخص کنند».

او مدعی است هرکس مسئولیت خود را به گردن دیگری می‌اندازد و به همین دلیل در سال اخیر دانشجویان رشته الهیات اسلامی سردرگم شده‌اند و پس از فارغ‌التحصیلی نمی‌دانند که باید چه کاری انجام دهند. مؤسسه الهیات اسلامی در دانشگاه اسنابروک از سال ۲۰۱۲ تأسیس شده است.

انتهای پیام

captcha