رایزن فرهنگی جدید ایران در تركمنستان معرفی شد
کد خبر: 3777493
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

رایزن فرهنگی جدید ایران در تركمنستان معرفی شد

گروه بین‌الملل ـ مراسم معارفه و تقدیر از رایزنان جدید و پیشین فرهنگی ایران در تركمنستان در سفارت کشورمان در عشق‌آباد برگزار و از خدمات محمدجواد ابوالقاسمی، در سه سال نمایندگی فرهنگی ایران در تركمنستان تقدیر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ طی مراسمی در سفارت ایران در عشق‌آباد (پایتخت تركمنستان) و با حضور سیدمحمد احمدی، سفیر كشورمان، مسئولان و کارشناسان سفارت ایران، از خدمات محمدجواد ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی ایران در طول دوره سه ساله مأموریت وی در تركمنستان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم همچنین رضا خانیان، به عنوان رایزن فرهنگی جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان معرفی شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با بیان سخنانی در این مراسم، ضمن تجلیل از خدمات بی‌شائبه محمدجواد ابوالقاسمی، به روابط خوب دو کشور ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: روابط خوب موجود میان دو کشور مرهون تلاش همه همکاران به ویژه آقای ابوالقاسمی است که با تمرکز بر فعالیت در چارچوب موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور موجبات تحسین مقامات دولت ترکمنستان را فراهم آورده است.

وی در ادامه گفت: خصایص اخلاقی دکتر ابوالقاسمی موجب شد فضایی صمیمی بین همکاران به وجود آید و در عین حال سخت‌کوشی ایشان و برگزاری موفق چندین دوره هفته فرهنگی دو کشور، در تهران و عشق‌آباد، از نتایج فعالیت‌های مؤثر ایشان در دوره سه ساله رایزنی فرهنگی ایران است.

احمدی در ادامه ضمن عرض خیر مقدم به رضا خانیان، رایزن جدید فرهنگی کشورمان در ترکمنستان برای وی در این مسئولیت آرزوی موفقیت کرد.

در این مراسم همچنین محمدجواد ابوالقاسمی، ضمن تشکر از همکاری‌های کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران، موفقیت‌های رایزنی فرهنگی را مرهون لطف خداوند متعال، تکیه بر دانش و تجربه رایزنان پیشین به ویژه تدابیر سفیر كشورمان دانست.

وی گفت: در طول سه سال گذشته تلاش شد روابط فرهنگی دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان بر اساس برنامه مبادلات و موافقتنامه فرهنگی دو کشور ارتقا یابد و ما در این مسیر به گواهی دوستان موفق بودیم و لازم می‌دانم در این جلسه از همکاری‌های خوب و صمیمانه دولت محترم ترکمنستان تشکر کنم.

رضا خانیان، رایزن فرهنگی جدید كشورمان هم اظهار امیدواری کرد که به لطف خداوند و همکاری همه عزیزان و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته، بتواند جانشینی شایسته برای محمدجواد ابوالقاسمی، باشد و روابط فرهنگی ایران و تركمنستان را براساس موافقتنامه میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها ارتقا دهد.

انتهای پیام

captcha