کشورهای عربی آرمان فلسطین را رها کردند
کد خبر: 3777553
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
فلسطین؛ آرمان فراموش شده/۷

کشورهای عربی آرمان فلسطین را رها کردند

گروه سیاست و اقتصاد - دبیر حزب مؤتلفه خراسان رضوی در رابطه با کنار گذاشتن مسئله فلسطین توسط اعراب عنوان کرد: علت اینکه کشورهای عربی دیگر از فلسطین حمایت نمی‌کنند و از آرمان فلسطین فاصله گرفته‌اند، ناشی از این است که در یک معامله پشت پرده با آمریکا و صهیونیست‌ها مجبور به تسلیم اراده و خواست آمریکا شدند.

کشورهای عربی آرمان فلسطین را رها کردند

حمیدرضا ترقی، دبیر حزب مؤتلفه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص ظهور جریان‌های تکفیری در منطقه همچون داعش و خدمت آن به اهداف صهیونیسم اظهار کرد: با توجه به غرابت جریان داعش با اسرائیل در جنگ‌های چند ساله که در عراق و سوریه رخ داد، این مسئله نشان می‌دهد که هدف از تزریق داعش به منطقه غرب آسیا، تضعیف نظامی، اقتصادی، به هم ریختگی انسانی و تضعیف توان مقاومت در حمایت از فلسطین در این منطقه بوده است. همچنین با تزریق این افراط گری‌ها و کشتار مسلمانان و به جان هم انداختن آنان، قدرت مقاومت را در برابر اسرائیل تضعیف کنند.

وی افزود: ابتکار و خلاقیت نظام جمهوری اسلامی در رابطه با وارد کردن حزب‌الله به عرصه مقابله با داعش و همچنین تشکیل حشدالشعبی در عراق و بسیج در سوریه موجب شد که این پروژه شکست بخورد. این اقدام سبب تقویت نیروها و بسیج مردمی شد و حزب‌الله نیز از موضع دفاعی به موضع تهاجمی ارتقا پیدا کند.

دبیر حزب مؤتلفه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این مسئله زمینه‌ساز مسلح شدن حماس و افزایش توان نظامی و تهاجمی حزب‌الله علیه اسرائیل شد. همچنین نقشه آمریکا و صهیونیسم در رابطه با داعش، در جهت تضعیف جبهه مقاومت در حمایت از فلسطین، نه تنها به نفع آنان نبود بلکه به ضرر آنان نیز تمام شد و سبب شد که عمر باقی‌مانده رژیم اسرائیل به حداقل برسد.

تجزیه منطقه در خاورمیانه
ترقی در رابطه با هدف آمریکا از تجزیه منطقه در خاورمیانه بیان کرد: هدف آنان ایجاد درگیری و اصطکاک بین کشورهای کوچک شده و تضعیف اقتدار نظامی و اقتصادی کشورهای قدرتمند همچون عراق و سوریه در منطقه بود. این اقدامات در نهایت تضعیف جبهه مقاومت در برابر اسرائیل را دنبال می‌کند که با توجه به برنامه و دقت نظام جمهوری اسلامی، این برنامه تحقق پیدا نکرد.

وی در خصوص ممانعت ایران از تجزیه کشورهای منطقه تصریح کرد: ایران در برابر صهیونیست‌ها و قدرت استکباری با هرگونه تجزیه کشورهای اسلامی مخالف است و معتقد است این کشورها با ایجاد جبهه مشترک، اقتصاد مشترک، هم افزایی و هم جهتی علیه دشمنان جهان اسلام که اسرائیل و آمریکاست، با یکدیگر متحد شده‌اند.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی در رابطه با کنار گذاشتن مسئله فلسطین توسط اعراب عنوان کرد: علت اینکه کشورهای عربی دیگر از فلسطین حمایت نمی‌کنند و از آرمان فلسطین فاصله گرفته‌اند، ناشی از این است که کشورهای عربی در یک معامله پشت پرده با آمریکا و صهیونیست‌ها مجبور به تسلیم اراده و خواست آمریکا شدند زیرا این کشورها فاقد دموکراسی هستند و حکام آن ها بر مردم تکیه ندارند؛ بنابراین بقای کاملشان منوط به بها دادن به امریکاست.

ترقی تصریح کرد: بنابراین اعراب قادر به این نیستند که براساس منافع ملی و جهان اسلام تصمیمی بگیرند یا موضعی را انتخاب کنند؛ لذا در جهت حفظ قدرت خود هماهنگ با سیاست‌های آمریکا از اسرائیل حمایت و آرمان فلسطین را رها کردند تا خودشان را حفظ کنند.

خیانت به آرمان فلسطین
وی افزود: اگرچه این مواضع با مواضع ملت عرب و مسلمانان جهان مغایر است و قابل قبول ملت آن‌ها نیست اما متأسفانه آنان این خیانت را به آرمان فلسطین کردند.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی در خصوص سرنوشت فلسطین در آینده گفت: حوادث چند سال اخیر نشان داد که در ابتدا اسرائیل با توانمندی‌هایی خود توانست 33 روز با حرب الله درگیر شود و شکست بخورد؛ در مرحله دوم با 22 روز نبرد شکست خورد و در مرحله سوم نیز این نبرد 8 روزه نیز با شکست مواجه شد. اخیرا ظرف 2 روز این تقابل و درگیری به نفع حماس رقم خورد و صهیونیست‌ها عقب نشینی کردند.

ترقی خاطرنشان کرد: این فرآیند نشان دهنده افت و تضعیف توان اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت است و نشان می‌دهد که مقاومت در نقطه مقابل اسرائیل به گونه‌ای تقویت شده که توانسته نبرد 33 روزه را به 2 روز تقلیل دهد و در عرض 2 روز اسرائیل را مجبور به عقب نشینی کند.

وی اضافه کرد: بنابراین همانطور که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کردند، موجودیت اسرائیل بسیار کمتر از 25 سالی که وعده دادند، از بین خواهد رفت زیرا موقعیت امروز صهیونیست‌ها کاملا تضعیف شده است و سرایت جلیقه زردها به داخل اسرائیل، سبب شده است که اسرائیل از داخل و خارج در فشار جدی بسر می‌برد و ان‌شالله در چند سال آینده شاهد سرنگونی این رژیم خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha