اول اسفند؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان کوتاه زاینده‌رود
کد خبر: 3777696
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

اول اسفند؛ مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان کوتاه زاینده‌رود

گروه فرهنگی - دبیر علمی جشنواره داستان کوتاه زاینده‌رود گفت: مهلت ارسال آثار به سومین دوره جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود تا اول اسفندماه سال جاری است.

مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره داستان کوتاه زاینده‌رود

به گزارش ایکنا از اصفهان، سیاوش گلشیری در نشست خبری سومین دوره جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود که امروز سه‌شنبه، یازدهم دی‌ماه در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: فراخوان دوره اول جشنواره در سال 1393 اعلام و حدود 300 اثر به دبیرخانه ارسال و جشنواره نیز در خردادماه 94 برگزار شد. در سال 95، فراخوان دوره دوم جشنواره صورت گرفت و حدود 360 اثر در دو بخش آزاد و زاینده‌رود به دبیرخانه ارسال و جشنواره در خردادماه 96 برگزار شد که با بزرگداشت محمد کلباسی، پیشکسوت عرصه داستان‌نویسی همراه بود.
وی افزود: در سومین دوره جشنواره، بخش ویژه داستان‌های دانشجویان خارج از کشور در کنار بخش مینی مال یا داستان کوتاه کوتاه نیز در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام در جشنواره از طریق سامانه ثبت‌نام جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به نشانی reg.jdisf.ac.ir انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند آیین‌نامه و جزئیات مربوط به جشنواره را در این سامانه مشاهده کنند.
دبیر علمی جشنواره داستان کوتاه زاینده‌رود ادامه داد: برای بخش آزاد، زاینده‌رود و دانشجویان خارج از کشور، 5000 کلمه و برای بخش مینی مال، 100 کلمه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه آثار ارسالی نباید در جای دیگری منتشر شده باشند. دانشجویان در انتخاب موضوعات آزاد هستند و مهلت ارسال آثار تا اول اسفندماه سال جاری است و امکان تمدید آن نیز وجود دارد.
گلشیری اضافه کرد: در بخش آزاد، برای نفر اول 40 میلیون ریال، نفر دوم 30 میلیون ریال و نفر سوم 20 میلیون ریال در نظر گرفته شده و به نفرات چهارم تا هفتم نیز جوایزی اهدا می‌شود. در بخش زاینده‌رود، 30 میلیون ریال، داستان کوتاه کوتاه، 1 میلیون ریال و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، 1 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: روند داوری آثار متعاقبا اعلام خواهد شد و داورانی انتخاب می‌شوند که هم با دانشگاه در ارتباط بوده و هم در زمینه ادبیات و نقد ادبی صاحب‌نام باشند. برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های داستان‌خوانی در سطح شهر اصفهان، اصفهان‌گردی و داستان‌خوانی در اماکن تاریخی شهر و بزرگداشت یک داستان‌نویس پیشکسوت از جمله برنامه‌های جنبی جشنواره به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه دبیرخانه در طول دوره‌های برگزاری جشنواره به کار خود ادامه داده و سه‌شنبه‌های داستان از جمله برنامه‌هایی می‌باشد که با مشارکت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در حال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha