نماینده ایران در مسابقات قرآن کویت را بیشتر بشناسیم
کد خبر: 3777708
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
افتخاری دیگر برای دارالمؤمنین؛

نماینده ایران در مسابقات قرآن کویت را بیشتر بشناسیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - «محمدیوسف درویشی»، حافظ کل قرآن کریم از استان قزوین به دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت راه یافت.

حافظ 11 ساله قزوینی نماینده ایران در مسابقات کویت شد

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدیوسف درویشی، حافظ کل قرآن کریم از استان قزوین متولد سال ۱۳۸۶ و از قرآن‌آموزان طرح اسوه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در رشته حفظ کل قرآن رده سنی نوجوانان انتخاب شد.
محمدیوسف درویشی که حفظ کل قرآن خود را در 9 سالگی به اتمام رسانده اینک در سن 11 سالگی به‌عنوان نماینده کشورمان به این مسابقات بین‌المللی اعزام خواهد شد.
این نوجوان حافظ قرآن حفظ کل خود را در طول 3 سال به سرانجام رسانده و نکته جالب آنکه 10 جزء ابتدایی را در 2 سال و 20 جزء دیگر را در طول یک سال زير نظر اساتيدی همچون همايون تبار و رهبر در مؤسسه قرآنی مجمع‌الحافظين قزوين حفظ کرده است.
به گزارش ایکنا، دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور کویت امسال علاوه بر دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن برای اولین بار رشته سوم دیگری نیز به رقابت‌ها اضافه کرده است که شامل رشته حفظ کل قرآن در رده سنی نونهالان و نوجوانان با حضور حافظان ممتاز کل قرآن پسر 8 تا 12 سال است.
بر همین اساس با توجه به اینکه پیش از این دو، نماینده ایران در رشته قرائت و حفظ کل بزرگسالان معرفی شده بود، برای معرفی نماینده سوم ایران در این مسابقات، نیمه‌های آذرماه امسال فراخوانی از سوی دبیرخانه کمیته دعوت و اعزام قاریان قرآن کریم، اعلام شد.
در این فراخوان از نوجوانان حافظ کل قرآن زیر ۱۲ سال درخواست شده بود تا پایان روز ۲۷ آذرماه برای حضور در دوره انتخابی ثبت‌نام کنند. پس از فراخوانی که صادر شد حدود ۳۰ نفر از حافظان کل قرآن زیر ۱۲ سال حضور یافتند و در دو بخش مورد ارزیابی قرار گرفتند. در بخش اول به صورت تلفنی با این ۳۰ نفر تماس گرفته شد و ارزیابی و سنجش اولیه‌ای از آنها به عمل آمد و پس از آن پنج نفر از حفاظی که مدنظر بودند برای حضور در آزمون حضوری که در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد دعوت شدند.
پس از سنجش‌های متعدد براساس ارزیابی‌هایی که عیناً مانند مسابقات و آیین‌نامه‌ای مسابقات، «محمدیوسف درویشی» ۱۱ ساله از قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان در کنار «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق، «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن به عنوان نماینده ایران انتخاب شد.
این مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال آینده شمسی برگزار خواهد شد.
خبرگزاری ایکنا این انتخاب را به جامعه قرآنی استان قزوین تبریک و برای این نوجوان قزوینی آرزوی موفقیت در این مسابقات را دارد.
انتهای پیام

captcha