ایلامی‌ها 19 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
کد خبر: 3777709
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
دستیاری:

ایلامی‌ها 19 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

گروه اجتماعی - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام از افزایش پرداخت صدقه از سوی مردم ایلام در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت مردم استان ایلام 19 میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده اند.

ایلامی‌ها 19 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام؛ رمضان دستیاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام اظهار کرد: این مبلغ پرداختی صدقه نسبت به مدت مشابه پارسال 23 درصد افزایش داشته که بیانگر اعتماد مردم به این نهاد است.
وی تعداد مشترکان صندوق صدقات استان را 74 هزار مشترک عنوان کرد و ادامه داد: تمامی صدقه جمع آوری شده صرف تامین امور معیشتی مددجویان زیر پوشش می شود.
به گفته معاون کمیته امداد ایلام بیشترین میزان مصرف صدقات جمع آوری شده برای تعمیر مسکن مددجویان به میزان 23 درصد هزینه شده است.
دستیاری تکمیل واحدهای نیمه تمام شهری و روستایی، احداث سرویس بهداشتی، ارایه خدمات به سالمندان در بستر، پرداخت حق فرانشیز خدمات درمانی روستاییان و مناطق محروم، هزینه ازدواج نیازمندان، کمک های معیشتی و ارایه خدمات فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان را از جمله محل های هزینه صدقات جمع آوری شده برشمرد.
به گفته وی، تمامی صدقه های جمع آوری شده از مردم هر منطقه در همان منطقه هزینه می شود.
معاون کمیته امداد ایلام همچنین به جمع آوری زکات در این استان اشاره کرد و گفت: امسال 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 22 درصد رشد داشته است.
به گفته دستیاری، از این میزان زکات جمع آوری شده 85 درصد سهم فقرا در زمینه های معیشتی، درمان، مسکن و آموزش و 15 درصد نیز در زمینه طرح های عام المنفعه نظیر احداث مساجد و حسینیه در همان محل پرداخت زکات هزینه شده است.
انتهای پیام
captcha