نیروی انسانی؛ اصلی‌ترین عامل توسعه/ لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در آموزش
کد خبر: 3777739
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

نیروی انسانی؛ اصلی‌ترین عامل توسعه/ لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در آموزش

گروه اجتماعی ـ سرپرست استانداری فارس، نیروی انسانی را اصلی‌ترین عامل توسعه جوامع دانست و بر اهمیت سرمایه‌گذاری بر آموزش نیروی انسانی تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، یدالله رحمانی، سرپرست استانداری فارس شب گذشته، 11 دی‌ماه در آیین نکو داشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم این استان با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استان در شیراز برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش مهم‌ترین نوع سرمایه‌گذاری است به‌ویژه در دنیای معاصر که نیروی انسانی اصلی‌ترین عامل توسعه محسوب می‌شود.
وی افزود: معلمین رسالت بزرگ تعلیم و تربیت کشور را برعهده دارند، چنانچه در قرآن و سخنان بزرگان ما نیز بر نقش و جایگاه علم و علم‌آموزی تاکید شده است.
رحمانی با بیان اینکه جایگاه معلم والاترین جایگاه است، افزود: ما نباید صرفاً جایگاه معنوی معلم را نشان داده و از حفظ منزلت و تأمین معیشت وی آن‌گونه که درخور و سزاوار است، غافل شویم.
سرپرست استانداری فارس با تأكید بر اهمیت توجه به نیازهای معلمان گفت: معلم نیاز به توجه مادی نیز دارد و باید بسیار پررنگ‌تر از گذشته به این موضوع رسیدگی شود.
وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم فقط در مورد معلمان شعارهای زیبا دهیم، بلکه باید در شورای برنامه‌ریزی و آموزش‌وپرورش استان و در اولویت‌بندی منابع، توجه به منزلت معلم را به جد مدنظر قرار داده و یک بازنگری کلی در این خصوص داشته باشیم.
رحمانی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه تربیت معلم در حوزه تعلیم و تربیت کشور، خواستار ارائه یک راهکار عملیاتی از سوی دانشگاه فرهنگیان در جهت ارتقای منزلت معلمان شد و افزود: مدیران این دانشگاه باید پیشنهاد دهند تا چه اقداماتی را انجام دهیم که مشکلات معلمان به حداقل برسد.
وی افزود: باید بدانیم چرا تابه‌حال نتوانستیم در عمل نیازهای آموزش‌ و پرورش را متناسب با جایگاه این نهاد مهم، برطرف کنیم و این مهم نیاز به ارائه راهکار عملیاتی از سوی دانشگاه فرهنگیان است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۲۲:۵۸
0
0
با سلام ..نظریات آقای رحمانی درباره جایگاه معلم بسیار زیبا و ب جا بود ..امید است این گفتمان در مرحله عمل قرار گیرد و زیر بنای جامعه یعنی جایگاه تعلیم و تربیت تقویت شود همانطور ک در جوامع پیشرفته امروز جایگاه معلم بسیار والاست ..ضمن تشکر مجدد از جناب آقای رحمانی
captcha