به‌کارگیری ظرفیت چهل‌سالگی انقلاب به‌ مثابه دفاع مقدس علیه نظام سلطه/ اعلام شعار محوری مراسم
کد خبر: 3777783
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
نصرت‌الله لطفی در نشست خبری بیان کرد:

به‌کارگیری ظرفیت چهل‌سالگی انقلاب به‌ مثابه دفاع مقدس علیه نظام سلطه/ اعلام شعار محوری مراسم

گروه سیاسی ــ قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به منزله پدیده‌ای بی‌نظیر در دنیا و مهم‌ترین رخداد قرن بیستم دنیا را متوجه خود کرد، گفت: می‌خواهیم از ظرفیت چهل‌سالگی انقلاب به مثابه دفاع مقدس علیه نظام سلطه استفاده کنیم.

به‌کارگیری ظرفیت چهل‌سالگی انقلاب به‌ مثابه دفاع مقدس علیه نظام سلطه/ اعلام  شعار محوری مراسمبه گزارش خبرنگار ایکنا، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر امروز اول بهمن‌ماه، در نشستی خبری به معرفی و تبیین برنامه‌های کلی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی در ابتدا با تسلیت و تعزیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برگزاری این جلسه برای تبیین کلیات اهداف و سیاست‌های مصوب برای بزرگداشت مطلوب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

لطفی اضافه کرد: بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مقطع بسیار حساس و خاصی انجام می‌شود و مقدمات برگزاری آن در حال انجام است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به منزله پدیده‌ای بی‌نظیر در دنیا و مهم‌ترین رخداد قرن بیستم دنیا را متوجه خودش کرد و برای نخستین بار ساختار قدرت نظام سلطه در هم پیچید و به برکت این انقلاب نظامی شکل گرفت که اثبات کرد که می‌شود نظام و حکومتی را فعال، دایر و تأسیس کرد که نه سلطه‌گر باشد نه سلطه‌پذیر.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی در سال 1357 به پیروزی رسید که برخلاف محاسبات و تصورات دو ابرقدرت نظام دو قطبی آن روز بود. از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب تاکنون طی چهل سال، انواع توطئه، تحریم و فشار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و جنگ سخت نظامی در راستای براندازی نظام دینی به کار گرفته شد.

لطفی افزود: هر یک از این توطئه‌ها برای ساقط کردن یک حکومت کافی بود، لکن با عنایات خداوند، هدایت‌های حکیمانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، با کمترین هزینه در طول چهل سال گذشته، بیشترین و بهترین کارامدی در ثبات و رشد انقلاب در ابعاد گوناگون و تأثیرگذاری در کران تا کران جهان و محدود نشدن به جغرافیای ایران رخ داد.

رئیس ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ابراز کرد: در ادامه این شیطنت‌ها و اقدامات ددمنشانه نظام سلطه علیه نظام اسلامی، از ماه‌ها قبل و سال قبل یک جنگ ترکیبی هوشمندانه روانی، رسانه‌ای و اقتصادی با هدف قرار دادن آحاد مردم کشور آغاز شد و امروز در حال کارزار با نظام سلطه هستیم و می‌خواهیم از ظرفیت چهل سالگی انقلاب، بلوغ و نشاط و شادابی به مثابه دفاع مقدس برابر نظام سلطه و کارزار تحمیل‌شده استفاده کنیم.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با ماهیت دینی، استکبارستیزی و مردمی بودنش وجه تمایز شاخصی با سایر انقلاب‌های دنیا دارد و با همین نگاه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با یک ماهیت متفاوت از 39 سال قبل برگزار می‌شود.

لطفی ابراز کرد: در سال‌های قبل مراسم دهه فجر با یک روال متعارف برگزار می‌شد، اما امسال با حضور پرشور و حماسی مردم در صحنه مراسمی را برگزار خواهیم کرد و جشن پیروزی انقلاب به منزله نماد بلوغ، تکامل، رشدیافتگی، نشاط و بالندگی در چهل سالگی و انقلاب و نظام اسلامی برآمده از آن برگزار خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: وجه سوم تمایز مراسم امسال همان شرایط دفاع مقدس در برابر جنگ نرم تحمیلی نظام سلطه با هدف شوم براندازی نظام اسلامی از طریق هدف قرار دادن مردم، کاهش امید و اعتماد مردم به نظام و کاهش امید مردم به آینده است تا به زعم شیطانی خود شاید بتوانند مردم را برابر نظام قرار دهند.

وی یادآور شد: لذا یک بخش اساسی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامکی در راستای مقابله با نظام سلطه است. دو سال پیش، رسماً در اجلاسی در پاریس اعلام شد که ایران جشن چهل‌سالگی را به خودش نخواهد دید. بالطبع در چنین وضعیتی ما هم باید در همان تراز خود را آماده و مهیا می‌کردیم و با برنامه‌ریزی اثبات می‌کردیم که ایران نه تنها جشن چهل‌سالگی، بلکه جشن چندین چهل ساله آینده را به خودش خواهد دید و به فضل الهی پرچم نظام مقدس اسلامی را به حضرت مهدی(عج) تقدیم خواهد کرد.

لطفی ابراز کرد: بر این اساس، از نیمه دوم سال 96 برای اولین بار ستادی با حضور همه مقامات اول نظام، مقامات ارشد کشوری و لشکری شکل گرفت که در 39 سال پیش ستادی با این قوت و اعضا شکل نگرفته بود. معاونان اول هر سه قوه، فرماندهان ارشد نظامی، شخصیت‌های علمی، انقلابی، حوزوی و دانشگاهی در این ستاد حضور داشتند و ستادی در تراز چهل سالگی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: ذیل همین ستاد مرکزی، در تمامی استان‌ها، ستادهایی با حضور همه مسئولان رده‌بالای مردمی و اداری استان‌ها، نمایندگان معظم ولی فقیه، استانداران، مدیران کل، ائمه جمعه، فرمانداران و تشکل‌های مردم‌نهاد ایجاد شد و جلسات، ستادها و شوراهای راهبری و اجرایی ایجاد و برگزار شدند تا بتوان همه شرایط را برای ادای دین نسبت به این مناسبت فراهم کرد.

وی اظهار کرد: در ستاد مرکزی در ماه‌های اولیه با نگاه به موضوعات محوری در 21 کارگروه متشکل از همه ارگان‌ها و نهادها کار را آغاز کردیم و امروز در آستانه بهمن ماه 97، 35 کارگروه عهده‌دار مدیریت و فراهم کردن مقدمات برگزاری این مراسم هستند. بیش از 550 کارگروه در مراکز استان‌ها و بیش از چهار هزار کارگروه در شهرستان‌ها از ماه‌ها قبل کار خود را شروع کردند.

لطفی درباره مأموریت‌های اصلی این مجموعه اظهار کرد: اولین مأموریت، برگزاری جشن باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. دومین مأموریت، مقابله با نظام سلطه و خنثی کردن این توطئه از طریق روشنگری، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مردم است که مردم فهیم، زمان‌شناس، همیشه حاضر در صحنه ایران اسلامی مردمانی نمونه در طول تاریخ از صدر اسلام تاکنون هستند و با آگاهی بیش از پیش برای خلق حماسه مهیا شوند.

وی ابراز کرد: برنامه خصمانه دشمنان سیلی‌خورده از اسلام، تطهیر نظام طاغوتی و القای ناکارآمدی نظام دینی، انکار، تحقیر و یا عادی قلمداد کردن دستاوردهای انقلاب با هدف مأیوس کردن مردم به آینده کشور است تا از این منظر اعتماد مردم به نظام اسلامی تنزل پیدا کند.

لطفی اظهار کرد: بر این اساس به همه کارگروه‌ها ابلاغ شد که اول، مقدمات برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی فراهم شود؛ اگر انقلاب رخ نمی‌داد امروز از آن نعمت الهی بی‌بهره بودیم. انقلابی که با شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» به ثمر نشست. استقلال کشور در دنیا بی‌نظیر است. آزادی به معنای واقعی کلمه در کشور وجود دارد و نظام دینی در مسیر عزت و بالندگی قرار دارد.

رئیس ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان کرد: مأموریت دوم این بود که فارغ از هر نوع گرایش دولت‌های چهل سال گذشته کارنامه چهل‌ساله نظام برآمده از انقلاب اسلامی بیان شود نه اینکه نگاه جزئی و دولت‌محور حاکم شود. با همین نگاه بیش از ششصد همایش در طول ماه‌های قبل برگزار شد تا شبهات احصا و به آنها پاسخ داده شود. دشمن دنبال شبهه‌افکنی است و پاسخ به شبهات باید مستدل، منطقی و باورپذیر باشد.

وی افزود: بازخوانی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان، بازخوانی شعارهای بنیادین، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تبیین نقش بی‌بدیل ولایت فقیه و مردم همیشه حاضر در صحنه در پیروزی انقلاب و تداوم عزتمندانه انقلاب اسلامی از جمله مأموریت‌های دیگری بود که دنبال شد و با همین نگاه برنامه‌های فراوانی در قالب جلسات کارگروه‌ها برگزار شد.

به‌کارگیری ظرفیت چهل‌سالگی انقلاب به‌ مثابه دفاع مقدس علیه نظام سلطه/ اعلام  شعار محوری مراسم

لطفی بیان کرد: در این راستا اولین مأموریتی که به همه استان‌ها ابلاغ شد برگزاری نمایشگاه‌های دربرگیرنده دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب در سطح کلان کشور در همه استان‌ها و شهرستان‌هاست. امسال در تهران در ایام‌الله فجر چهلم، چهارنمایشگاه بزرگ را برگزار خواهیم کرد که دو نمایشگاه در مصلی خواهد بود و دستاوردهای نظامی چهل سال گذشته، اقدامات مرتبط با محرومیت‌زدایی، دفاع مقدس، عملکرد وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در باغ موزه مقدس به نمایش گذاشته می‌شود و نمایشگاه چهارم هم در محل دائمی نمایشگاه‌های مجاور فرودگاه مهرآباد برکگزار می‌شود. همین ظرفیت در همه مراکز استان‌ها و شهرستان‌های شاخص به کار گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه پیشرفت و اقتدار در اماکن مقدسه و بقاع متبرکه برگزار می‌شود. با اهتمام وزارت آموزش و پرورش نمایشگاه‌های در بیش از 108 هزار واحد آموزشی سطح کشور برگزار خواهد شد.

لطفی اظهار کرد: در 86 رایزنی فرهنگی در تمامی نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج کشور، کارگروه بین‌الملل ستاد چهلمین سالگرد، وزارت امور خارجه، مجمع تقریب و سایر نهادهای فعال فرهنگی خارج از شکور برنامه‌هایی برگزار خواهد شد. در حوزه فرهنگی بر مبنای مسجدمحوری، در 72 مسجد کشور برنامه‌هایی برپا خواهد شد.

رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افزود: در حوزه پروژه‌های عمرانی و خدمات‌رسانی به مردم، سپاه پاسداران بیش از 40هزار پروژه محرومیت‌زدایی را آغاز خواهند کرد‌. در ایام فجر چهلم، 40 هزار واحد مسکن مهر افتتاح خواهند شد. 40 طرح و پروژه شاخص کشوری را رئیس‌جمهور افتتاح می‌کند. همچنین بیش از هزار و 604 پروژه شاخص ملی و 520 پروژه ورزشی در این ایام آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی با بسیاری از کشورهای منطقه غیرقابل مقایسه است، گفت: به طریق اولی مقایسه این دستاوردها با طول تاریخ کشور قبل از انقلاب اسلامی، قیاس مع‌الفارق است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پرداخت و با بیان اینکه آغاز مراسم فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی روز جمعه ۱۲ بهمن ساعت ۹ صبح در سراسر میهن اسلامی و در بیش از ۹۰۰ شهر و شهرستان خواهد بود، مراسم محوری و نمادین در آستان مقدس و حرم مطهر حضرت امام(ره) است که همراه با رژه موتورسواران، گلباران هوایی مسیر حرکت امام(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا و محل جلوس است. همچنین در شهر قم مراسم گلباران بیت انقلاب به منزله تنها ملک شخصی متعلق به امام(ره) برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مراسم زنگ انقلاب هر ساله در ساعت 9:33 روز ۱۲ بهمن در واحدهای آموزشی برگزار می‌شد که امسال به دلیل تقارن این روز با جمعه و تعطیلی واحدهای آموزشی این مراسم شنبه ۱۳ بهمن رأس همان ساعت در 108 هزار واحد آموزشی برگزار خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مراسم مهمانی لاله‌ها نیز روز ۱۸ بهمن در ۱۸ هزار گلزار شهدا برگزار و مزار شهدا غبارروبی، عطرافشانی و گلباران می‌شود.

لطفی اظهار کرد: ایام فجر چهلم امسال با طنین‌انداز بودن عطر فاطمی در کشور مقارن شده که آن را به فال نیک می‌گیریم. یکی از شاخص‌های ایران اسلامی و انقلاب اسلامی و یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم نظام ما شهادت‌طلبی، فرهنگ مقاومت، انسجام ملی و ولایت فقیه است و حضرت زهرا(س) هم اولین شهیده راه ولایت است و مردم عزیز ما از آن بانو در مسیر ولایتمداری الگو گرفتند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: گاه شاید این گونه بیان شود که جشن چهل سالگی انقلاب با ایام فاطمیه و عزای شهادت حضرت زهرا(س) چه تناسبی دارد. هیچ تعارضی بین این دو مناسبت نیست و این باید تبیین شود. احیای اسلام ناب و احیای سنت‌های دینی از جمله فاطمیه، اعتکاف، پیاده‌روی اربعین و ... از دستاوردهای معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی است و لذا هیچ تعارضی وجود ندارد. اساس انقلاب و آغاز نهضت امام(ره )و علت‌العلل قیام مردم ایران به خطر افتادن باورهای دینی و حاکم شدن اسلام امریکایی و انگلیس‌پسند بود. لذا بزرگداشت این دو مناسبت در امتداد همان حرکت الهی، حاکمیت مطلق نظام دینی و رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی تصریح کرد: فلذا در طول ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، انواع پرچم‌های رنگی مزین به نام مقدس حضرت زهرا(س) توزیع خواهد شد. همچنین از مراسم عزای حضرت فاطمه زهرا(س) در راستای سوگواری ایام فاطمیه غفلت نخواهد شد. در سؤال از مراجع تقلید درباره روزهای ایام فاطمیه که لازم است از برگزاری جشن پرهیز شود پاسخ داده شد که 13، 14 و 15 ربیع‌الاول و اول، دوم و سوم جمادی‌الثانی روزهای قطعی این ایام است که سوم جمادی‌الثانی مصادف با 20 بهمن است و لذا ابلاغ شد از بعدازظهر 17 بهمن تا غروب 21 بهمن در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران در شهرها و میادین از پرچم مشکی و بیرق‌های عزا استفاده شود و حتما تمامی پرچم‌ها به صورت چاپ و دست‌نوشته مزین به نام مقدس حضرت زهرا(س) است.

لطفی اضافه کرد: دشمنان عنود سیلی‌خورده از اسلام می‌خواهند در فضای مجازی این مطلب را اشاعه و گسترش دهند که مردم در دهه فجر از نماد مشکی جشن استفاده کردند و لذا برای خنثی کردن این توطئه احتمالی دشمن، تمامی بیرق‌ها و پرچم‌های عزای آن چند روز به نام حضرت زهرا(س) مزین خواهد شد. از بعد از ظهر روز 21 بهمن، شهرداری‌ها پارچه‌های مشکی را جمع خواهند کرد و ملت 82 میلیونی ایران اسلامی با همراهی آزادیخواهان جهان مهیای خلق حماسه در یوم‌الله 22 بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم استقرار نظام مقدس دینی خواهند شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: همواره ساعت 21 شب 22 بهمن‌ماه مراسم نورافشانی و بانگ تکبیر برگزار می‌شد امسال در تمامی مراکز استان‌ها و 400 شهرستان مقدمات نورافشانی فراهم شده که به احترام ایام فاطمیه، در شامگاه 21 بهمن نورافشانی نخواهیم داشت و این مراسم در ساعت 19 روز 22 بهمن برگزار می‌شود. ‌

بنابر اعلام لطفی، شعار محوری بزرگداشت مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی «افتخار به گذشته، امید به آینده» است.

انتهای پیام

captcha