۱۲ دی‌ماه؛ روز تجلی ولایت‌مداری یزدی‌ها
کد خبر: 3777784
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

۱۲ دی‌ماه؛ روز تجلی ولایت‌مداری یزدی‌ها

گروه سیاسی - ۱۲ دی‌ماه سال ۱۳۸۶، نقطه عطفی در تاریخ استان یزد است چرا که این استان شاهد تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری در دیار قنات و قنوت و قناعت بود و مردم با حضور پرشور خود روزی فراموش‌نشدنی برای دارالعباده در تقویم دی‌ماه به ثبت رساندند.

12 دی ماه؛ روز تجلی ولایت‌مداری یزدی‌ها

مردم یزد صبح روز 12 دی 1386 میزبان رهبر معظم انقلاب بودند و با تجمعی عظیم از ایشان استقبال کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سفر به استان یزد در اجتماع عظیم مردم یزد در میدان امیرچقماق سخنرانی کردند و مردم با حضور پرشور خود روزی فراموش‌نشدنی برای دارالعباده یزد در تقویم دی‌ماه به ثبت رساندند.
محمدحسن خوانساری، کارشناس سیاسی سپاه الغدیر استان یزد در این زمینه در گفت‌وگو با ایکنا یزد، اظهار کرد: حضور با برکت رهبر معظم انقلاب در هر استانی مایه خیر و برکت بوده است.
وی افزود: هرگاه رهبر انقلاب به استانی سفر می‌کنند، استقبال و شور و نشاط مردمی به چشم می‌خورد و این شور و نشاط نه فقط صرفاً به شخص بلکه احترام به جایگاه فرد در حکومت مردم‌سالاری دینی است که ریشه در اعتقاد مردم به ولایت و اصل تولی در فروع دین دارد.
خوانساری بیان کرد: حضور ولایت فقیه در بین مردم مایه برکاتی است که هنوز اثرات آن ادامه دارد و مردم دل خوش به آن هستند و امیدوارند باز هم از دیدار رهبری بهره ببرند.
کارشناس سیاسی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه استقبال پرشور و با بصیرت مردم سبب نشاط دوستان و قدرتمندی جامعه اسلامی است گفت: بصیرت و ولایت‌پذیری مردم سبب ناامیدی و کوری چشم دشمنان خواهد بود.

12 دی؛ روزی فراموش‌ نشدنی در تاریخ یزد
سعید زارع، جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز گفت: 12 دی‌ ماه از روزهای تاریخی و خاص استان یزد است زیرا تجمع 550 هزار نفری مردم یزد در میدان امیر چخماق برای استقبال از ایشان در طول تاریخ یزد بی‌سابقه بود.
وی با اشاره به اینکه این روز به‌ عنوان روز تجلی ولایتمداری مردم یزد، روزی فراموش‌ نشدنی در تاریخ یزد است بیان کرد: امروز امنیت و استقلال کشور را مدیون مدیریت و تدبیر مقام معظم رهبری هستیم زیرا با هدایت‌ های مدبرانه ایشان توانستیم از گردنه‌های صعب‌العبور بگذریم.
زارع با بیان اینکه مردم ما در کوران‌ حوادث پای نظام و انقلاب ایستادند تصریح کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید موجی از خدمتگزاری به این مردم وفادار به راه بیفتد و تاکید ما نیز در همه جلسات ستاد دهه فجر به مسئولان حول این محور است.

همه آمده بودند
امیر رضازاده، خبرنگار یزدی که در روز 12 دی ماه سال 86 برای پوشش اخبار در جمع مردم حضور داشت، حضور مردم استان یزد را در میدان امیرچقماق با توجه به سردی هوا وصف ناپذیر دانست و گفت: همه آمده بودند از افراد سالمند گرفته تا جوانان و نوجوان و حتی خانواده‌ها با کودکان خود در این مراسم حضور داشتند و آمادگی خود را برای بیعت با رهبر خود نشان دادند.
وی ادامه داد: در میدان امیرچقماق تعدادی از جوانان را با پوشش نامتعارف دیدم که تعجب همگان را به همراه داشت این در حالی بود که در این روز سرد مسیر را با پای برهنه پیموده بودند.
رضازاده بیان کرد: موردی که نظر بنده را جلب کرد حضور گردشگران خارجی بود که این لحظات تاریخی و حضور مردم یزد را با دوربین به ثبت می‌رساندند و حتی آنان نیز از حضور مردم به وجد آمده بودند.

مجموع بودجه سفر رهبری به یزد به 346 میلیارد تومان رسید
سیدمجتبی حسینی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز با گرامیداشت 12 دی ماه، یازدهمین سالروز سفر با بركت مقام معظم رهبری به استان با تشریح مجموع اعتبار تخصیص یافته به این استان از محل سفر مقام معظم رهبری گفت: مجموع بودجه این سفر در سال 97 به 346 میلیارد تومان رسید و این اعتبار در قالب 721 طرح و پروژه به استان اختصاص یافته است.
وی افزود: این سفر تاریخی با 173 میلیارد تومان همراه بود كه با پیگیری‌های بعدی و از سال 88 تا 96 بالغ بر 150 میلیارد تومان برای تكمیل پروژه ها اختصاص یافته که در حال حاضر اكثر پروژه‌ها اجرایی و پیشرفت فیزیكی نزدیك 100 درصد حاصل شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد افزود: این طرح‌ها و پروژه‌ها در بخش‌های بهداشت و درمان، كشاورزی و منابع طبیعی، آبرسانی، زیرساخت‌های شهرك‌های صنعتی، احداث و تكمیل خوابگاه‌های دانشجویی، مسكن محرومان و معلولان، راه و راه‌آهن، واحدهای آموزشی و برق رسانی بوده است.
وی تأكید كرد: درسال جاری حدود 19 میلیارد تومان در قالب تكمیل كتابخانه مركزی (5میلیارد تومان)، تكمیل بیمارستان شهید رهنمون (10 میلیارد تومان) و دانشگاه علوم قرآنی میبد (4 میلیارد تومان) ابلاغ اعتبار شده است.

انتهای پیام

captcha