شرایط سیستان و بلوچستان به کام نیست
کد خبر: 3777786
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

شرایط سیستان و بلوچستان به کام نیست

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: علی‌رغم تلاش مسئولان، واقعیت این است که شرایط سیستان و بلوچستان به‌ کام نیست؛ مشکلات استان برای همه روشن بوده و رفع آن‌ها در گرو همت مضاعف است.

شرایط سیستان‌وبلوچستان به‌کام نیست

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، شب گذشته 11 دی‌ماه در نشست بررسی مسائل و مشکلات استان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد، گفت: رویکرد دولت از نظر ارائه خدمات به جامعه، پیگیری مطالبات مردم و تلاش دولتمردان جای تشکر دارد.
وی با بیان اینکه وزرا و مسئولان کشور امروز هرچه در توان دارند به کار گرفته تا مشکلات مردم را حل کنند، اظهار کرد: آقای جهانگیری فرزند جنوب شرق کشور است و با مشکلات سیستان و بلوچستان به خوبی آشنا است.
امام جمعه زاهدان افزود: علی‌رغم تلاش مسئولان، واقعیت این است که شرایط سیستان و بلوچستان به‌ کام نیست؛ مشکلات استان برای همه روشن بوده و رفع آن‌ها در گرو همت مضاعف است.
وی بیان کرد: امروز دشمنی دشمنان خارجی و وادادگی عناصر خودفروخته داخلی منجر به آن شده تا دولت با وجود همه تلاش‌ها در اهداف خود به موفقیتی که انتظار می‌رود، نرسد.
آیت‌الله سلیمانی به مشکل کم‌‌آبی استان اشاره کرد و ادامه داد: در استان منتظر احیای پروتکل‌ها هستیم؛ آن طرف مرز هم آبی نیست؛ هزینه زیاد کردیم اما می‌شد این هزینه‌ها را برای بهره‌برداری از آب دریای عمان می‌کردیم تا منبع مطمئن‌تری می‌داشتیم.
وی اظهار کرد: طرح‌های بزرگی در شمال و جنوب استان برای آبیاری در بخش کشاورزی در حال انجام است، اما آبی وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان ظرفیت شهرستان‌های استان مانند قصرقند را در زمینه کشاورزی و صنایع دستی، کم‌نظیر عنوان کرد و از مسئولان خواست تا با نگاه ویژه خود، زمینه شکوفایی این ظرفیت‌ها را مهیا کنند.
آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: ایرانشهر بزرگ از اداره‌کل راه شهرسازی برخوردار است، اما از اداره‌کل حمل و نقل و راهداری محروم است، که انتظار می‌رود برای راه‌اندازی آن اقدام شود.

انتهای پیام

captcha