ارائه آموزه‌های اسلامی و ملی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری‌ جشنواره «جوان سرباز»
کد خبر: 3778006
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

ارائه آموزه‌های اسلامی و ملی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری‌ جشنواره «جوان سرباز»

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه سربازان حافظان ارزش‌های اسلامی و امنیت كشور هستند، گفت: فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای موفق و برتر به سربازان و تأكید بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی و ملی از مهمترین اهداف ‌جشنواره جوان سرباز است.

سربازان حافظان ارزش‌های اسلامی و امنیت كشور هستند

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمد صفری، امام جمعه شهرستان املش امروز، 12 دی‌ماه در مراسم یازدهمین دوره جشنواره جوان سرباز که در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت برگزار شد، با بیان اینكه هدف از برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در واقع زمینه‌سازی فرهنگ دینی ـ اسلامی بین سربازان است، اظهار کرد: انسان در تمامی دوران زندگی‌اش احتیاج به یک چارچوب دارد تا بتواند ‌مقابل چالش‌های زندگی‌اش از آن سرمشق بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت دوران جوانی در تعالی پیدا كردن منزلت انسان، افزود: با تربیت و پرورش جوانان در دوران خدمت سربازی، آبادانی، توسعه و پیشرفت كشور تضمین خواهد شد.

امام جمعه شهرستان املش بیان کرد: باید به گونه‌ای سربازان تربیت یابند كه بتوانند در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی ایستادگی كنند و با شهامت و ایثار از شهر و كشور خود دفاع كنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی گیلان در این مراسم با بیان اینكه جشنواره جوان سرباز كه مزین به نام حضرت علی اكبر(ع) است، به منظور ارتقاء جایگاه و منزلت اجتماعی و افزایش روحیه خدمتی و ایجاد نشاط و پویایی سربازان برگزار می‌شود، افزود: فرهنگ‌سازی و ارائه الگوهای موفق و برتر به سربازان و تأكید بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی و ملی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینكه بالاترین سرمایه هر سازمان منابع و نیروی انسانی آن مجموعه است، خاطرنشان كرد: با جذب نیروهای كارآمد و قوی می‌توانیم به اهدافمان كه همان دفاع از ازرش‌های انقلاب اسلامی و تامین امنیت جامعه است بیش از پیش دست یابیم.

سردار اسحاقی، با بیان اینكه یكی از دغدغه‌های اصلی ناجا بحث اشتغال سربازان بعد از دوره خدمتشان است، افزود: برگزاری كلاس‌های مهارت افزایی و حرفه آموزی سربازان از اولویت‌های ناجا است.

وی با اشاره به شعار این دوره از جشنواره «جوان سرباز، مهارت آموزی و 40 سال ایستادگی»، اظهار کرد: سربازان حافظان ارزش‌های اسلامی و امنیت كشور هستند.

فرمانده انتظامی استان گیلان بر لزوم ارتقاء سطح آگاهی و دانش مهارتی سربازان تاكید كرد و گفت: سربلندی نظام، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارتقاء امنیت اجتماعی باید سرلوحه خدمت سربازان باشد.

گفتنی است؛ این جشنواره که همه ساله برگزار می‌شود مرحله اول آن در مهرماه سالجاری در سطح شهرستان‌ها بین 300 نفر از سربازان نمونه و ساعی شهرستان‌ها، مرزبانی و یگان ویژه استان برگزار و 40 نفر از سربازان انتخاب شدند و با بررسی‌های بعمل آمده و رسیدگی به وضعیت عملکرد کارکنان در جلسه نهایی، 15 نفر از این تعداد انتخاب و به همراه 2 نفر از فرماندهان نمونه آنها در جشنواره روز جاری از آنها با اعطاء هدایایی از سوی مقام‌های مدعو تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha