ثبت نام ۲۲۷۲ مبلغ و مبلغه در سامانه «سجام» گیلان
کد خبر: 3778008
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

ثبت نام ۲۲۷۲ مبلغ و مبلغه در سامانه «سجام» گیلان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان تشکیل اطلس تبلیغی سامانه سجام را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۷۲ مبلغ و مبلغه در سامانه سجام ‌ثبت نام کرده اند.

ثبت نام 2272 مبلغ و مبلغه در سامانه سجام گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 12 دی ماه در جلسه توجیهی ـ آموزشی «اطلس تبلیغی سامانه سجام» که با حضور رؤسای ادارات تابعه برگزار شد، تشکیل اطلس تبلیغی سامانه سجام را بسیار مفید ارزیابی و اظهار کرد: سامانه سجام با هدف ساماندهی و تسهیل در اعزام و استقرار مبلغان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ همواره مورد تأکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، افزود: امروز همه کشورهای بزرگ دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند اقتدار داشته باشند باید به حوزه فرهنگ توجه بیشتری کنند.

این کارشناس دینی خواستار ثبت اطلاعات مناطق تبلیغی استان در سامانه اینترنتی سجام به نشانی «sajam.idoportal.ir» شد و گفت: تمام خدمات تبلیغی تبلیغات اسلامی گیلان در حوزه‌های اعزام، استقرار، صدور گواهی و سابقه تبلیغ از طریق سامانه سجام انجام می‌پذیرد لذا همه مبلغین باید توجه داشته باشند ضمن ثبت ‌نام در این سامانه، گزارش عملکرد تبلیغی خود را از طریق سامانه سجام انجام دهند و این امر در اعزام و استقرار و گزارش دهی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

یاری بیان کرد: به ‌منظور استفاده بهینه از فرصت‌های به ‌دست ‌آمده و بهسازی کیفی نسبت به روش‌های تبلیغ، لازم است گام‌های اساسی در جهت افزایش سطح آگاهی و توانمندی مبلغان به ‌صورت عملی برداشته شود. از طرفی به دلیل پراکندگی محل تبلیغ روحانیون از روش آموزش غیرحضوری استفاده ‌شده است.

وی توانمندسازی مبلغان را امری ضروری و لازم برشمرد و متنوع بودن موضوعات در عصر ارتباطات، تنوع‌بخشی روش‌های تبلیغ برای جذب بیشتر و زودتر مخاطبان را یکی از اهداف مهم و کلیدی برای اجرای کارگاه‌های آموزشی دانست و متذکر شد: تاکنون 2 هزار و 272 مبلغ و مبلغه در سامانه سجام استان گیلان ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بر ضرورت تقویت مهارت‌های تبلیغی از سوی مبلغان تاکید کرد و ادامه داد: آشنایی مبلغان با شیوه‌های نوین تبلیغی می‌تواند مسیر موفقیت را برای یک مبلغ هموار کند. همچنین حضور مستمر و اثرگذار مبلغان دینی در روستاها و مناطق محروم عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است و این حضور پررنگ می‌تواند موجب تقویت باروهای دینی و اعتقادی مردم به‌‌ ویژه نسل جوان در این مناطق شود.

وی با اشاره به روش جدید دشمن در انحراف فکری و اعتقادی نسل نوجوان و جوان، یادآور شد: اگر مبلغان به علوم روز مخصوصا فضای مجازی آشنایی نداشته باشند و نتوانند در این فضا با جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند، بدون شک شاهد طرد شدن نسل جوان از فضای مذهبی و گرفتار شدن در فضای غربی و انحراف و ابتذال آنان خواهیم بود.

‌یاری با بیان اینکه هجمه‌های دشمن علیه نظام اسلامی شدت گرفته و ادامه دارد، گفت: در حال حاضر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری به خاطر توفیقاتی که کسب کرده، هزینه‌های سنگینی متحمل شده و همه ما برای ایجاد در جامعه و تزریق امید به نسل جدید مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

وی خواستار حضور فعال مبلغین و روحانیون مستقر در برنامه‌های آموزشی شد و خاطرنشان کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، اجرای با کیفیت این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بوده که حضور منسجم مبلغین و بهره‌مندی از این ظرفیت موجود، برای ما مغتنم و ارزشمند است.

انتهای پیام

captcha