برخورداری ۱۱۷ بقعه متبرکه مازندران از طرح جامع
کد خبر: 3778031
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

برخورداری ۱۱۷ بقعه متبرکه مازندران از طرح جامع

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۱۱۷ بقعه متبرکه این استان دارای طرح جامع بوده که باید با کمک خیران، مردم و دولت این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

بهره‌مندی 117 بقعه متبرکه مازندران از طرح جامع
به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در مازندران، اظهار کرد: استان علوی و ولایتمدار مازندران از لحاظ داشتن بقاع متبرکه و امامزاده رتبه دوم کشور را دارد که همین مسئله وظیفه اوقاف را در نگهداری و حفاظت از این اماکن مذهبی سنگین کرده است.
وی با اشاره به وجود هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه و امامزاده در مازندران، افزود: ۱۱۷ بقعه متبرکه استان دارای طرح جامع هستند که باید با کمک خیران، مردم و دولت این پروژه‌ها به سرانجام برسند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه دارای طرح جامع  بوده و از لحاظ فنی و مهندسی، زیرساخت‌های آن طراحی شده  در مرحله اجرا قرار دارد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل نذورات مردمی برای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه مازندران هزینه شده است.
حیدری اظهار کرد: ۱۳۰ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران در حال اجراست که این پروژه‌های عمرانی در مساحت‌های مختلف در قالب ایجاد فضایی بزرگتر بر بقعه متبرکه و ایجاد ضریح انجام می‌شود.
وی بر ضرورت داشتن سرویس‌های بهداشتی مناسب در بقاع متبرکه استان تاکید کرد و  افزود: بیش از ۵۰ سرویس بهداشتی در سطح بقاع متبرکه مازندران در حال احداث، تکمیل و تعمیر است که اعتبار آن از محل کمک‌های مردمی و اوقاف تامین می‌شود.
انتهای پیام
captcha