توجه به نیازهای مردم در رابطه با دین؛ رسالت دین پژوهان طلبه
کد خبر: 3778122
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

توجه به نیازهای مردم در رابطه با دین؛ رسالت دین پژوهان طلبه

گروه اجتماعی_ معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: یکی از مصادیق زی طلبگی نیز مسئله ساده زیستی طلبه است و دین پژوهان طلبه با این سادگی خود را در مقابل سوالات و نیازهای مردم قرار می‌دهند و متوجه خواهند شد که مردم چه نیازهایی در رابطه با پژوهش در دین دارند.

توجه به نیازهای مردم در رابطه با دین؛ رسالت دین پژوهان طلبه

حجت الاسلام شاهین محمودی، معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مدرسه علمیه رضویه در طول سال فعالیت‌های متنوعی برای طلاب و روحانیون دارد.

وی با بیان اینکه طلاب برای آشنایی بیشتر با کتاب از کتابخانه‌های سطح شهر بازدید داشتند، گفت: همچنین حدود ۵۰ نفر از طلاب و روحانیون مدرسه علمیه رضویه از پاتوق کتاب بیرجند بازدیدی انجام دادند و ساعاتی را به مطالعه کتاب پرداختند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند افزود: این گونه بازدیدها در ارتباط طلاب با کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان طلبه‌ها تاثیرگذار است.

قدرت نقدپذیری دین پژوهان در جامعه کم است

محمودی با بیان اینکه شغل ما نباید بهانه‌ای برای کم و قطع شدن فرهنگ کتابخوانی شود، تصریح کرد: باید برای کتاب گرفتن و کتاب خواندن پول خرج کنیم و اگر فرهنگ کتابخوانی نباشد انسان به هدفش نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه کتابخوانی باید مطابق نیازهای جامعه باشد، ادامه داد: قدرت نقدپذیری دین پژوهان در جامعه کم است و باید در تحقیق و پژوهش اخلاص وجود داشته باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه بیرجند خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق زی طلبگی اخلاص طلب است و هر طلبه‌ای که زی طلبگی را در اخلاص رعایت کند در تحقیق و پژوهش خود موفق‌تر خواهد بود‌.

محمودی، یکی دیگر از مصادیق زی طلبگی را دعا و مناجات دانست و یادآور شد: همچنین یکی دیگر از مصادیق زی طلبگی نیز مسئله ساده زیستی طلبه است و دین پژوهان طلبه با این سادگی خود را در مقابل سوالات و نیازهای مردم قرار می‌دهند و متوجه خواهند شد که مردم چه نیازهایی در رابطه با پژوهش در دین دارند.

انتهای پیام

captcha