تجدیدمیثاق مردم دلوار با آرمان‌های رهبری
کد خبر: 3778210
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

تجدیدمیثاق مردم دلوار با آرمان‌های رهبری

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر گفت: براساس نامه‌های مستند «مسترچیک» قرارداد ننگین قاجار با رشوه دادن انگلیسی‌ها به حکومت اتفاق افتاده است و این قرارداد در زمانی منعقد شد که رئیسعلی دلواری و همرزمانش در حال مبارزه، ایستادگی، مجاهدت و از خود گذشتگی برای حفظ مرز آبی و خاکی سرزمین جنوب ایران و نوامیس کشور بودند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جمعی از مردم بندر دلوار شهرستان تنگستان ظهر دیروز، 13 دی به منظور تجدید میثاق با مقام معظم رهبری با آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر که در محل مصلای جمعه مرکز استان برگزار شد؛ دیدار کردند و این آئین با تلاوت قرآن کریم، اجرای گروه سرود نسیم انتظار و همخوانی شعار «خوش آمدی به وادی ایمان و ایثار – ما پیرو لشکر تو می‌مانیم آقا – الله اکبر – پاینده رهبر» توسط مردم دلوار آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به تفسیر آیه 24 سوره ابراهیم «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ» پرداخت و اظهار کرد: خداوند در قرآن كَلِمَةً طَيِّبَةً را به یک وجود پاک به مانند درخت پاک و پرثمر بیان کرده است که ریشه محکم، برگ و شاخه‌های فراوان دارد و سایه‌اش گسترده است و خداوند قادر منان هرگاه اراده کند از این درخت؛ میوه گوارا و پاک تولید می‌شود و همچنین دلوار به مانند یک درخت سرافراز و پرثمر و ریشه‌دار در جنوب ایران و کرانه خلیج فارس وجود دارد و منطقه‌ای عالم‌خیز، مجاهدپرور در تمامی دوران‌ها بود و اکنون نیز شهید مدافع حرم پرورش و تربیت کرده است و لذا ایران به وجود علما و روحانیت، مردم متدین و مبارزین استقلال‌خواهی در مقابله با بیگانگان خطه دلیران تنگستان افتخار می‌کند که این نشان از ایمان و بصیرت شما مردم بندر دلوار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه سیزدهم دی‌ماه سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به بندر دلوار خطه دلیران تنگستان است، افزود: 13 دی سالروز  ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به دیار سردار مبارز ضد استعمار جنوب ایران شهید رئیسعلی دلواری است که هر ساله مردم ولایتمدار این دیار برای تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی گرامی می‌دارند.

وی با بیان اینکه مردم شهر دلوار دارای روحیه انقلابی و جهادی هستند، تصریح کرد: استعمارستیزی رئیسعلی دلواری با فتوای روحانیون در تاریخ ثبت است و روحیه انقلابی مردم دلوار تنگستان میراث ماندگار سردار شهید رئیسعلی دلواری و همرزمانش است.

تجدید میثاق مردم دلوار با رهبر معظم انقلاب اسلامی

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حضور با شکوه مردم دلوار در برنامه سالگرد ورود رهبر معظم انقلاب به این شهر نشانه وفاداری مردم این دیار به ولایت است، افزود: دلوار تنگستان شناسنامه مبارزه ضد استعماری و الگوی ولایت مداری ایران است که در 13 دی‌ماه سال 1370 در روستای لیلک بندر دلوار میزبان مقام معظم رهبری بودند و برگزاری مراسم هرسال در این روز،  نشان از الگوی ولایتمداری مردم خطه دلوار و دلیران تنگستان و دشتی و دشتستان است.

رئیسعلی دلواری درس ولایت‌مداری و دشمن‌ستیزی را به مردم دلوار آموخت

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم دلوار درس ولایت‌مداری، ایستادگی در برابر استعمار و دشمن ستیزی را از سردار شهید رئیسعلی دلواری آموخته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم دلوار از شهید رئیسعلی دلواری آموخته‌اند که تا پای جان در راستای حفظ اسلام ناب و ارزش‌های اسلامی و مبارزه با دشمنان بایستند.

نویسنده کتاب «ولایتمداری؛ تنها حجت سیاسی الهی» با تصریح بر اینکه مردم، روحانیت، مسئولان، سپاه و بسیج منطقه دلوار همان روحیه رئیسعلی دلواری در راستای ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی و ایستادگی در برابر استکبار و استعمارستیزی دارند، بیان کرد: رئیسعلی دلواری نماد استعمارستیزی است و عظمت  و فرهنگ استعمارستیزی سردار بزرگ مبارزه با استعمار «شهید رئیسعلی دلواری» تمام ایران را فرا گرفته است.

پیروزی و رستگاری نتیجه زندگی تقوایی و به رنگ خدا است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تمامی عبادات ریشه در عشق و محبت به خدا دارد، گفت: خودخواهى ريشه بسيارى از گناهان و گذشت عاقبت به خيرى و آمرزش گناهان را برايمان رقم مي‌زند و امتی که زندگی تقوایی و به رنگ خدا داشته باشد و آموزه‌ها و دستورات الهی را اطاعت کنند پیروز و سعادتمند و رستگارند.

وی، خاک دلوار را  کربلای ایران دانست و افزود: در دلوار استعمارستیز خون کسانی ریخته شد که برای حفظ و ناموس ایران، حفظ مکتب اهل بیت(ع) جان خود را فدا کردند و این در حالی است که در کنار مجاهدت سردار شهید رئیسعلی دلواری؛ صدها نفر به عنوان مدافعان وطن و استقلال خواهی وطن و حفظ مرز سرزمینی جان خود را از دست دادند ولی نام این شهدای مبارز در تاریخ ثبت و ضبط نشده است.

انعقاد قرارداد ننگین حکومت دوران قاجار با رشوه‌های انگلیس

امام جمعه بوشهر به بررسی تاریخ تهاجم و تجاوز انگلیسی‌ها به بوشهر و تنگستان اشاره کرد و گفت: مبارزان دلواری در این تجاوز چنان درسی به متجاوزان دادند که اکنون انگلیسی‌‌ها هم از نام رئیسعلی دلواری، دلوار و تنگستان می‌ترسند و این نشان می‌دهد که نام و تاریخ دلوار و سردار شهید رئیسعلی دلواری جهانی است  و اخیرا گزارشاتی بر اساس روایات کتاب جنگ استعمار با مردم دلیر دلوار و خطه تنگستان که سال گذشته در سفارت انگلیس ترجمه شده است حاکی از این است بر اساس یادداشت‌ها و نامه‌های مستند «مسترچیک» در این کتاب به اتفاق انعقاد قرارداد ننگین ایران در دوره قاجار با استعمار انگلیس اشاره کرده و «مسترچیک» بیان کرده که این انعقاد قرارداد ننگین با رشوه دادن انگلیسی‌ها به حکومت دوران قاجار اتفاق افتاده است و این قرارداد در زمانی منعقد شد که رئیسعلی دلواری و همرزمانش در حال مبارزه، ایستادگی، مجاهدت و از خود گذشتگی برای حفظ مرز آبی و خاکی سرزمین جنوب ایران و نوامیس کشور بودند.

آیت‌الله صفایی بوشهری قیام مردم دلوار علیه انگلیسی‌ها را یک قیام الهی دانست و خاطر نشان کرد:  رئیسعلی دلواری با فتوا گرفتن از علمای دینی با همراهی مردم دلیر و قهرمان دلوار با رشادت و شجاعت همراه با ایمان الهی ایران را از دست متجاوزان نجات دادند و بندر دلوار خطه دلیران تنگستان افتخار ایران و استان بوشهر است و بدین جهت افتخار استان بوشهر است که در آن تفکر رئیسعلی دلواری و قطعه‌ای بنام دلواری در آن است که مرکز مبارزه با استعماری انگلیس است.

شهره جهانی مبارزات ضد استعماری خطه دلیران تنگستان

مولف کتاب «جنگ نرم» با بیان اینکه مردم  استان بوشهر به ویژه خطه تنگستان امتحان داده هستند، افزود: مردم دلیر استان بوشهر در مبارزه با استعمار و استکبار شهره جهانی هستند که نام این مبارزان این استان در تاریخ ثبت و ضبط است.

فروپاشی دولت آمریکا با تدبیر تشکیل خاورمیانه جدید کلید خورد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آمریکا با رئیس جمهور آن که تعادل روحی و رفتاری ندارد در حال فروپاشی و کلید خوردن است، اظهار کرد: آنان تلاش کردند یک خاورمیانه جدید برای امنیت صهیونیست‌ها ایجاد کنند الان به جایی رسیدند که با خواری و ذلت مناطق مختلف از جمله سوریه، عراق و دیگر نقاطی که در آن حضور دارند شبانه ترک کنند.

سه ویژگی بارز مردم دلوار

وی مبارزات ضد استعماری، بصیرت سیاسی و معرفت دینی را از ویژگی بارز مردم دلوار برشمرد و عنوان کرد: سردار شهید رئیسعلی دلواری و شهر دلوار شَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ استان بوشهر است که هر وقت بخواهد ثمر می دهد و طلوع می کند و عظمت می آفریند یعنی مردم این دیار دلهایی آسمانی و پر از ایمان دارند و این نشان از پدران و مادران و بزرگی این تبار بزرگ است که هر گاه اراده کنند با حماسه آفرینی‌های خود خلیج فارس را گورستان ننگ انگلیس می‌کنند.

توجه جدی مسئولان اجرایی نظام به مطالبات مردمی مناطق محروم

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به مطالبات مردم دلوار و تنگستان گفت:مردم استان بوشهر قدردان این انقلاب هستند و به این حکومت پایبند هستند و از این انقلاب دفاع می کنند زیرا انقلاب  اسلامی ایران برگرفته از شده از حکومت‌های نبوی، علوی، فاطمی، حسینی و مهدوی است و لذا در این رابطه مردم تنگستان و مناطق سواحل جنوبی استان بوشهر نیازمند نگاه ویژه از ناحیه مسئولان اجرایی نظام است و مسئولان نسبت به مبادلات تجاری کسب و کار، توسعه راه های روستایی و شهری، طرح‌های برق رسانی، تامین  آب آشامیدنی، اشتغال جوانان، راه اندازی آب شیرین کن ها، صید و صیادی، توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی برای جوانان، توسعه مشاغل دریاپایه برای تکریم مردم این امکانات را تسهیل کنند و عمل به مطالبات مردمی این مناطق نیازمند همت جهادی و توجه جدی است و الان وقت همت همه مسئولان نسبت به مردم نقاط شهری و روستایی این بندر جنوبی است.

بازسازی یادمان شهید رئیسعلی دلواری در وادی‌السلام نجف اشرف عراق

امام جمعه بوشهر از بازسازی یادمان سردار شهید رئیسعلی دلواری در وادی السلام شهر نجف اشرف کشور عراق خبرداد و بیان کرد: برای بازسازی یادمان شهید رئیسعلی دلواری اعتباراتی در نظر گرفته شد که عملیات بازسازی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست، امام جمعه بندر دلوار در این مراسم که به مناسبت 13 دی سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلوار برپا شده بود با بیان اینکه نام دلوار در جهان شناخته شده است اظهار کرد: دلوار با داشتن تاریخ و پیشینه درخشان در عرصه مبارزه با استعمار و متجاوزان نام آن در جهان شناخته شده است.

وی به سالروز  ورود مقام معظم رهبری به دلوار اشاره کرد و افزود: 13 دی ماه سال 1370 روزی است که رهبر معظم انقلاب در سفر به بوشهر،  از زادگاه شهید رئیسعلی دلواری در تنگستان و مردم دلوار دیدن کردند.

نامگذاری سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به دلوار به هفته بصیرت و برکت

امام جمعه دلوار 13 دی ماه را سالروز تجدید میثاق با ولایت مردم دلوار دانست و تصریح کرد: 13 دی روزی تاریخی و فراموش نشدنی است چراکه 13 دی روز تشریف فرمایی و سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی  به دلوار  حماسه‌ای ماندگار در وفاداری و عشق به انقلاب و ولایت در شهر دلوار جلوه‌گر شد که به هفته بصیرت و برکت نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام زاهددوست با بیان اینکه در دلوار از 9  تا 13 دی به عنوان هفته بصیرت و برکت نام‌گذاری شده است افزود: به این مناسبت نواختن زنگ بصیرت و برکت در مدارس و برنامه‌های متعددی اجرا شده که از جمله آنها طرح کاروان بصیرت و برکت در مناطق محروم روستایی، عیادت بیماران، دیدار با خانواده شهدا و خانواده تحت پوشش کمیته امداد بوده است.

وی با بیان اینکه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلوار برکات زیادی داشت تصریح کرد: سفر معظم‌له به دلوار در 13 دی سال 1370 برکات زیادی به دنبال داشت که از جمله آنها ساخت چندین مدرسه و  تبدیل منزل شهید رئیسعلی دلواری به موزه و بازسازی آن بود.

تقدیم 9 شهید دلواری به نظام

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر دلوار با اعلام اینکه این شهر با دارا بودن 5 هزار نفر جمعیت افتخار این را دارد که 8 شهید دفاع مقدس و 1 شهید مدافع حرم را تقدیم نظام کرده است، بیان کرد: اکنون پس از 27 سال از سفر مقام معظم رهبری به دلوار، مردم هر سال برای نشان دادن وفاداری خود به ولایت، با آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دیدار و دلدادگی خود را نسبت به مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند.

تهیه جهیزیه 13 پیوند آسمانی

حجت‌الاسلام زاهددوست  در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله در این روز برنامه‌ها و طرح‌های مختلف اجرا می‌شود که امسال 43 نفر از کسانی که در مسابقه نماز جمعه برتر شدند به کربلای معلی اعزام شدند و  جهیزیه 13 نفر از مزدوجین کم بضاعت در قالب پیوند آسمانی و ازدواج آسان تهیه و تحویل شد.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha