مردم‌‌ تکیه گاه نظام اسلامی هستند
کد خبر: 3778341
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

مردم‌‌ تکیه گاه نظام اسلامی هستند

گروه سیاسی_امام جمعه موقت بجنورد گفت: نظام اسلامی بر سلاح و موشک تکیه نکرده، بلکه مردم تکیه گاه اصلی هستند.

مردم‌‌ تکیه گاه نظام اسلامی هستند

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: از نظر سلاح نظامی کشورهای دیگر صدبرابر ایران امکانات دارند، اما آنان مردم را همراه خود ندارند، بلکه نظام اسلامی ایران همواره مردم را در صحنه های مختلف به همراه دارند.
وی ادامه داد : مردم ایران در همه اوقات در زمان جنگ هم در صحنه حضور داشتند و اجازه ندادند، یک وجب از خاک ایران از دست برود و حتی بعد از انقلاب مردم بودند که فتنه‌های دشمنان را خنثی کردند.
نوری با گذشت چهل سال از انقلاب، مردم همچنان در صحنه اند و یکی از ویژگی ها و شاخصه های انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است. 
وی همراه بودن مسئولان با مردم را از دیگر شاخصه های انقلاب برشمرد و افزود: البته اعتراف می کنیم برخی مسئولان، آن ساده زیستی ها را فراموش کرده و رو به اشرافیت آورده اند اما باید بدانند برای اینکه انقلاب دوام یابد، باید از مردم جدا نشوند.
وی با بیان اینکه استکبارستیزی، ویژگی مهم انقلاب است گفت: بعد از چهل سال شعار ما تغییر نکرده و مردم ما هنوز «مرگ بر آمریکا» می گویند.
وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: نظام استکبار قابل اعتماد نیست و به تعبیر قرآن، اعتماد به استکبار، سبب پشیمانی است البته مردم و امام ما هیچ وقت به آمریکا اعتماد نداشته اند و از مسئولان می خواهیم پیرو مردم و امام باشند.
وی گفت: گاهی حرف های رهبری یادمان می رود، ایشان فرمودند آمریکا باید از منطقه غرب آسیا برود و می رود و امروز می بینیم نیروهایش را از سوریه عقب می کشد و مطرح کرده است که از افغانستان هم بیرون می رود.
وی عنوان کرد: زمانی که رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که برجام را پاره می کند، رهبری فرمودند اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم و این نشان از بصیرت و شجاعت ایشان است.
امام جمعه موقت بجنورد افزود: کار کردن در اسلام عبادت است اما مهمترین کار، کشاورزی است زیرا زراعت کار روزی خود را مستقیما از خداوند می گیرد و با خدای خود در ارتباط است اما قیمت گذاری ها توسط دولت انجام می شود و هیچگاه از کشاورزان مشورت نمی گیرند از همین جهت دولت مردان باید خیلی بیشتر از این، از کشاورزان حمایت کند.
نوری تاکید کرد: نظام استکباری به دنبال پایین کشیدن حجاب از سر زنان و دختران نظام اسلامی است که زمانی این کار را با زور و نیزه انجام می داد و اکنون با جنگ نرم از طریق ماهواره و فضای مجازی و...انجام می دهد و باید مردم آگاه باشند و از طرفی دولت تصمیمات درستی در این خصوص داشته باشد.
وی اظهار کرد: در بازار تولیدات لباس های اسلامی کم است و زمانی که یک شخص برای خرید لباس های پوشیده اقدام می کند نمی تواند لباسی در شان زن و دختر ایرانی و اسلامی را پیدا کند که باید دولت از فعالیت تولیدی هایی که لباس های خارج از عرف تهیه می کنند، جلوگیری کند.
انتهای پیام

captcha