تلاش برای راه‌اندازی بنیاد «دولت قرآن» در فارس
کد خبر: 3778416
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

تلاش برای راه‌اندازی بنیاد «دولت قرآن» در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تصویب كلیات طرح «دولت قرآن» در این استان گفت: تلاش می‌كنیم تا بتوانیم بنیادی مانند بنیاد سعدی‌شناسی و حافظ‌ شناسی برای این طرح در استان راه‌اندازی كنیم.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای طرح «دولت قرآن» در این استان گفت: بنا داریم تا طرح «دولت قرآن» جهت اجرای كرسی‌های تلاوت بین‌المللی حافظ در شیراز اجرا كنیم.
وی افزود: جهت اجرای طرح تلاش می‌كنیم تا بنیادی به این نام مانند بنیاد سعدی‌شناسی و حافظ شناسی راه‌اندازی كنیم كه در این بنیاد اهداف توسعه قرآنی استان نیز می‌تواند دنبال شود.
سهرابی اظهار كرد: جلسات كارگروه تخصصی طرح «دولت قرآن» تاكنون برگزار شده و كلیاتی از این طرح تصویب شده است و بناست تا جلسه‌ای با دستگاه‌های تخصصی ذیربط نیز برگزار شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: اگر مؤسسه یا بنیادی برای این كار درنظر گرفته شود، می‌تواند به‌عنوان یك پایه و اساس برای برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی استان باشد.

اجرای «دولت قرآن» در سال 98 ‌
وی در پاسخ به اینكه زمان و مكان اجرای این طرح كی و كجاست، گفت: گمان می‌كنم این طرح در سال 98 اجرایی شود و مكان آن هم هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم كه در حافظیه یا مكان دیگری برگزار شود.
سهرابی تأكید كرد كه ما هنوز در ابتدای این طرح هستیم و باید تلاش كنیم تا یك طرح نهایی و خوبی ارائه دهیم كه بتواند با پشتوانه قوی طی سال‌ها در این استان اجرا شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: تا یكی دو ماه دیگر طرح «دولت قرآن» به اجماع نهایی خود رسیده و جزئیات آن مشخص خواهد شد.
انتهای پیام

captcha