جوابیه سه عضو اتحادیه ناشران به نامه انصراف نامزد‌های هیئت مدیره
کد خبر: 3778445
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

جوابیه سه عضو اتحادیه ناشران به نامه انصراف نامزد‌های هیئت مدیره

گروه ادب ــ سه عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نامه‌ای به انصراف تعدادی از نامزد‌های هیئت مدیره انتخابات آتی این تشکل پاسخ دادند.

جوابیه سه عضو اتحادیه ناشران به نامه انصراف نامزد‌های هیئت مدیرهبه گزارش ایکنا، در پی انتشار نامه‌ای که در آن هفت نفر از نامزد‌های انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با ایراد اتهاماتی علیه رئیس و برخی از اعضای هیئت مدیره فعلی این تشکل، از حضور در انتخابات آتی این تشکل انصراف دادند، نامه‌ای با امضای محمود آموزگار (رئیس فعلی اتحادیه)، هومان حسن‌پور (خزانه‌دار) و مهدی فخری‌زاده (دبیر اتحادیه) در پاسخ به آن منتشر شد.
در این نامه آمده است؛
اعضای محترم اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران
سیزدهمین دوره هیئت مدیره اتحادیه در ۵ آبان ۱۳۹۷ خاتمه یافته و هیئت اجرایى یکشنبه هفتم بهمن سال جارى را زمان انتخابات چهاردهمین دوره تعیین کرده است.
اعلام نامزدى عده بیشترى در قیاس با دوره‌هاى گذشته و تأیید آن از سوی مراجع ذى‌صلاح حاکى از علاقه‌مندى اعضاى صنف به مشارکت بیشتر در امور صنفى و نوید برگزارى انتخاباتى پرشور است.
در این میان آنچه مسبوق به سابقه است و طبیعى به نظر مى‌رسد انصراف برخى نامزد‌ها است. اما انصراف گروهى و ترک صحنه رقابت انتخاباتى، ظاهراً سابقه‌اى در تاریخ انتخابات اتحادیه نداشته است.
اخیراً گروه هفت نفره که پنج تن از ایشان مسئولیت عضویت هیئت مدیره و بازرس دوره فعلى را به عهده دارند، مدعی انصراف از نامزدى شده و در ادامه برخوردهاى غیر منصفانه و تبلیغاتی خود ضمن آن که همه امور مثبت انجام شده در این دوره را به حساب خود منظور کرده‌اند، تمام کاستى‌ها را نیز متوجه اقلیت سه نفره هیئت مدیره دانسته‌اند، حال آن که هیچ یک از ایشان مسئولیت اجرایى مستقیم در اداره امور اتحادیه نداشته‌اند.
بیانیه صادره نادرست، موهن و بعضاً داراى مصادیق مجرمانه است و اقتضا دارد که در زمان لازم به همه موارد آن پاسخ داده شود. ولى با توجه به شرایط حساس کنونى و اهمیت انتخابات پیش رو در برخورد با مشکلات صنفى همانگونه که باوجود همه سنگ‌اندازى‌ها در دوسال گذشته مانع توقف امور اجرایى اتحادیه شدیم، بر خود واجب مى‌دانیم که از حواشى پرهیز کرده و برگزارى انتخابات با مشارکت حداکثرى را وجهه همت خود قرار دهیم. حضور اعضاى آگاه و شریف صنف در پاى صندوق راى پاسخ نهایى به تمام ادعاهاست.
محمود آموزگار، مهدى فخرى‌زاده و هومان‌حسن‌پور
انتهای پیام

captcha