مسجد تاریخانه نگین درخشان جاذبه‌های مذهبی دامغان است
کد خبر: 3778513
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

مسجد تاریخانه نگین درخشان جاذبه‌های مذهبی دامغان است

گروه فرهنگی - امام‌جمعه دامغان مسجد تاریخانه را مظهر زیبایی بناهای تاریخی دانست و گفت: این مسجد نگین درخشان جاذبه‌های مذهبی دامغان است.

مسجد تاریخانه نگین درخشان جاذبه‌های مذهبی دامغان است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری مهر حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینیان، امام‌جمعه دامغان امروز، 15 دی در مراسم گرامیداشت «روز تاریخانه» با بیان اینکه اثر تاریخی مسجد تاریخانه دامغان می‌تواند جاذبه مذهبی برای نسل‌ها و مردم ایجاد کند، اظهار کرد: متأسفانه به مجموعه‌های تاریخی فرهنگی دامغان مورد بی‌توجه‌ای قرارگرفته و این بی‌توجهی باعث تخریب آثار تاریخی فرهنگی این شهر شده است حال‌آنکه برای مثال باید مسجد تاریخانه را نگین درخشان جاذبه‌های مذهبی دامغان دانست.

به گفته وی؛ میراث فرهنگی در بحث گردشگری دامغان می‌بایست سرمایه‌گذاری خوبی را صورت دهد تا مسجد تاریخانه در کنار مجموعه تفریحی و گردشگری چشمه‌علی به‌خوبی برای گردشگران معرفی شود.

امام‌جمعه دامغان به ویژگی مردم و فرهنگ این شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: این شهرستان از محصول پسته سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد اما رقم هر سال قابل تکرار نبوده و نیست از سوی دیگر می‌بایست با استفاده از ظرفیت‌های دیگر دامغان مانند گردشگری، به توسعه روز افزون این شهرستان کمک کرد و منابع جدید درآمدی را برای آن فراهم آورد.

حسینیان درباره کمبودهای دامغان در حوزه گردشگری یادآور شد: ایجاد ترمینال گردشگری از ضروریات شهرستان است که می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند از سوی دیگر این شهر با توجه به وجود آثار تاریخی متعدد می‌بایست از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای احیای آثار تاریخی و باستانی استفاده کند.

انتهای پیام

captcha