برگزاری نمایشگاه «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» در مدارس قزوین
کد خبر: 3778544
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

برگزاری نمایشگاه «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» در مدارس قزوین

گروه فرهنگی - در ایام دهه فجر نمایشگاه «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» توسط مدارس و با برنامه‌هایی که دانش‌آموزان در نظر دارند دایر می‌شود که در آن بخش‌های مختلف ازجمله بررسی کارنامه سیاه پهلوی، معرفی اسوه‌های انقلاب، دیوار فریاد، موج پنجم و نقش انقلابی دهه هشتادی‌ها، مجاهدان سایبری و انصار المهدی موردتوجه خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» در مدارس قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی محمودی، مسئول جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح فعالیت‌های این اتحادیه اظهار کرد: انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در سال ۵۸ به‌فرمان مستقیم امام راحل فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به جایگاه آن مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان سنگر فرهنگی یاد می‌کنند.
وی افزود: متأسفانه این یادگار امام خمینی (ره) مغفول باقی‌مانده است و از دوران طلایی خود فاصله گرفته اما تلاش داریم بار دیگر آن را احیا کنیم.
حجت‌الاسلام محمودی اعلام کرد: در حال حاضر ۷۰۰ دانش‌آموز استان عضو اتحادیه هستند و از بین آن‌ها ۱۲۰ نفر فعال بوده و برنامه‌های مختلف را با مدیریت خود عملیاتی می‌کنند.
این مسئول اضافه کرد: اتحادیه دانش آموزان در سطح استان فعال است و دانش آموزان تقریباً ۹۲ مدرسه دخترانه و ۶۳ مدرسه پسرانه متوسطه اول و دوم در آن عضو هستند.
وی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه دانش‌آموزی استان بیان کرد: پویش کتاب ازجمله برنامه‌هایی است که با محوریت ۲ کتاب «سلام بر ابراهیم» و «سرباز کوچک امام» در حال اجرا است و دانش آموزان علاقه‌مند در سیر مطالعاتی مشارکت دارند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین بابیان اینکه طرح‌های مختلفی در حال انجام است، گفت: همکلاسی آسمانی با محوریت ایجاد ارتباط و سیره پژوهی دانش آموزان با شهدا، انصارالمهدی با محوریت هیئت‌های مذهبی، لشگر خوبان با محوریت بانوان، مداد کم‌رنگ با محوریت فضای مجازی و رسانه‌ها ازجمله برنامه‌های در حال اجرا از سوی اتحادیه دانش آموزان استان قزوین به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: همچنین باهدف نخبه‌پروری علمی موسسه آینده‌سازان اقدام به شناسایی و حمایت از نخبگان علمی دارد و برنامه‌هایی چون تورهای علمی، راهکارهایی برای ارتباط و آشنایی بیشتر با دانشگاه را در کنار برنامه‌هایی با محوریت هویت بخشی موردتوجه قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام محمودی مدرسه انقلاب را از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر دانسته و بیان کرد: در این ایام با توجه به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم تا زمینه آشنایی بیشتر قشر هدف با انقلاب را فراهم آوریم.
وی اعلام کرد: در این ایام نمایشگاه «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» توسط مدارس و با برنامه‌هایی که دانش‌آموزان در نظر دارند دایر می‌شود که در آن بخش‌های مختلف ازجمله بررسی کارنامه سیاه پهلوی، معرفی اسوه‌های انقلاب، دیوار فریاد، موج پنجم و نقش انقلابی دهه هشتادی‌ها، مجاهدان سایبری و انصار المهدی موردتوجه خواهد بود.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: پویش ملی «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه»، میز پاسخ‌گویی، خرمشهرها در پیش است، جاهلیت مدرن و الگوی سوم زن از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود که در قالب طرح چهل برگ و آیه سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha